Zaterdag 26 september: Super Saturday om van te smullen

Komende zaterdag is één van de twee Super Saturday’s waarop allebei de eredivisieteams en de overige landelijke teams van Hilversum thuis spelen. Het programma is om van te smullen.

Daarom wordt er tussen 15.30 en 16.30 uur aan alle bezoekers een hapje en een drankje geserveerd. De wedstrijden in het Tafeltenniscentrum aan de Vaartweg beginnen om 16 uur. Het bestuur nodigt je uit om op deze Super Saturday aanwezig te zijn. Na afloop van de wedstrijden is er een gezellige nazit in de kantine, waarbij ook de hongerige magen gevuld kunnen worden. Natuurlijk is de (alleen op zaterdagen verkrijgbare) populaire Hilversum-burger met friet en salade weer aan de bar te bestellen.

Het tafeltennisprogramma voor zaterdag 27 september ziet er als volgt uit:

Heren eredivisie, poule A: Hilversum  – Westa

Nathan van der Lee, Frank Rengenhart, Gamal de Groot, Jelle Goossens

Heren 1 is de competitie vorige week stroef begonnen met een 5-1 nederlaag tegen Smash Hattem. Alleen Nathan van der Lee wist een overwinning in de wacht te slepen. Coach Bert Olofsen heeft er alle vertrouwen in dat zijn team zaterdag tegen Westa beter voor de dag zal komen.

Maar dan zullen de mannen wel alles uit de kast moeten halen. In een eredivisie waarin diverse teams op papier niet veel voor elkaar onderdoen, geven strijdlust en mentale weerbaarheid de doorslag. Nathan, Frank, Gamal en Jelle zullen tegen Westa strijdlust en karakter moeten tonen om de steun van het thuispubliek af te dwingen en de overwinning in de wacht te slepen. Bij Westa is kopman Rino Alberts nog ongeslagen.

Dames eredivisie, poule A: Hilversum – TTV Lybrae Heerlen

Lisette van Es, Heleen Hop, Marianna Rolikova en Alice Vos

Ons jeugdige damesteam wist zich afgelopen weekend knap te herstellen van de teleurstellende seizoenstart. In Limburg werden de dames van Westa met 4-2 verslagen. Vooral Lisette van Es was in deze wedstrijd goed op dreef.  Zij bleef ongeslagen. Coach Lex Bruijn is optimistisch dat de opgaande lijn tegen Heerlen, dat 1 punt hoger staat op de ranglijst, kan worden voortgezet. Op papier beschikt Hilversum over een homogener team dan de gasten, die een zwakke bezetting op plek 3 hebben.

Heren tweede divisie, poule B: Hilversum 2 – Vice Versa ‘51

Wouter van der Mark, Vincent del Priore,  Wilfred Schipper, Wouter Schoeber, Lars Adema,

Dank zij een 9-1 overwinning op SVE bleef heren 2 in het spoor van koploper Smash Monster. Een ruime overwinning op Vice Versa is noodzakelijk om in de race te blijven voor het kampioenschap. De gasten uit Oudenbosch hebben 5 punten minder dan Hilversum, maar zijn met kopman Jeroen de Heide in de gelederen niet te onderschatten.

Heren tweede divisie, poule A: Hilversum 3 – US

Frank van der Wurff , Hans den Blanken, Max Koopman

US speelde de eerste twee wedstrijden zonder Tycho Dekkers en Angelo Antonietti. Dekkers is nog  geblesseerd, maar Antonietti komt tegen Hilversum wellicht weer in actie. Pittige tegenstander dus voor heren 3, dat afgelopen zaterdag uit bij Rega een 6-4 zege uit het vuur sleepte. US is in dit duel favoriet voor de overwinning. Het zal voor Hilversum punten sprokkelen worden. Of zorgen Den Blanken & Co voor een daverende verrassing?

Heren derde divisie, poule B: Hilversum 4 – US 2

Raymond van Putten, Danny Mol, René van der Velde, Erwin Knecht, René Arbon

Titanenstrijd in de 3e divisie tussen twee strijdlustige teams, die op papier weinig voor elkaar onderdoen. Kan een interessant gevecht opleveren. Het US-team van Gilles van Oorschot, Han Geluk, Jos Prinzen en Jean-Paul Montanus heeft 6 punten meer verzameld dan Hilversum. Die stand is echter vertekend, omdat US het zwakke Almeerspin al heeft gehad.

Heren derde divisie, poule A: Hilversum 5 – HBC

Pieter Salentijn, Jan Dubelaar,  Robert van der Horst 0, Tjarko Bosma

Het is geen kattepis, deze poule A in de 3e divisie. Hilversum 5, dat de voorgaande seizoenen zich op een comfortabele manier kon handhaven, moet dit najaar alle zeilen bijzetten. HBC, dat zaterdag op bezoek komt, is één van de tegenstanders die ons vijfde onder zich moet zien te houden. Een cruciale ontmoeting dus met het team van Jeroen Kuijt en hardhitter Josco Maaskant.