Zaterdag 13 februari: onvervalste Super Saturday bij TTV Hilversum

Zaterdag 13 februari biedt een programma om van te smullen. Beide eredivisieteams komen thuis in actie, evenals de overige drie landelijke teams. Een onvervalste Super Saturday dus.De vijf landelijke wedstrijden in het Tafeltenniscentrum aan de Vaartweg beginnen om 16 uur. Het bestuur nodigt je uit om op deze Super Saturday aanwezig te zijn. Ook de barcommissie haalt zaterdag alles uit de (voorraad)kast. De veel geprezen Hilversum-schotel en de in China razend populaire Pîngpâng qiÚ-burger met friet en salade gaan weer als warme broodjes over de toonbank.

Het tafeltennisprogramma voor zaterdag 13 februari ziet er als volgt uit:

Dames eredivisie, poule A: Hilversum – SKF 1

Heleen Hop, Lisette van Es, Marianna Rolikova en Alice Vos

Een knappe overwinning van Lisette van Es zorgde er voor dat Hilversum koploper Den Helder een puntje kon afsnoepen. Dat smaakt naar meer. Het thuisduel met SKF is voor de ‘youngsters’ een uitgelezen mogelijkheid om de progressie in de prestaties te laten zien. Een duel waar veel passie en strijd wordt verwacht.

Heren eredivisie, poule A: Hilversum – FVT 1

Jelle Goossens, Gamal de Groot, Nathan van der Lee

Het eerste herenteam bleef afgelopen zaterdag tegen het sterke Itass/DTK’70 met lege handen achter. Komend weekend moeten Jelle, Gamal en Nathan zowel zaterdag als zondag aantreden. Zaterdag komt het team van Feijenoord van Teylingen (FVT) op bezoek en moeten de broodnodige punten worden gepakt in de strijd tegen degradatie. Een dag later staat de uitwedstrijd tegen Scylla op het programma. Twee tegenstanders die minder sterk zijn dan Itass/DTK en dus liggen er winstkansen in het verschiet tegen beide tegenstanders.

Heren 1, Gamal, Jelle, Nathan en Bert

Heren 1, v.r.n.l.: Nathan van der Lee, Gamal de Groot, Jelle Goossens en coach Bert Olofsen.

Heren eerste divisie, poule B: Hilversum 2 – VTV 1

Wouter van der Mark, Vincent del Priore, Frank van der Wurff, Wilfred Schipper, Lars Adema.

Het tweede moet het zaterdag opnemen tegen VTV uit Nieuwegein. Na het kampioenschap vorige competitie is handhaving in de een na hoogste klasse het doel voor dit seizoen. Hilversum startte met een prima resultaat: 5-5 in de uitwedstrijd tegen SKF. Zaterdag is er opnieuw een bekende en geduchte tegenstander, VTV uit Nieuwegein, met Mark van Werkhoven en Mark Heemskerk in de gelederen. VTV is een concurrent in de strijd om lijfsbehoud. We zijn benieuwd of Adema en de zijnen een succesvol vervolg kunnen geven aan de goede competitiestart.

Heren derde divisie, poule A: Hilversum 3 – 21 Up 1

Max Koopman, Tjarko Bosma, Jan Dubelaar, Wouter Schoeber, Donald hessing,

Hilversum 3, dat degradeerde naar de 2e divisie, lijkt in een van de zwakkere poules terecht te zijn gekomen. De 5-5 in de openingswedstrijd tegen Rijnsoever illustreert dat er sprake is van geringe krachtsverschillen in deze niet al te sterke poule. Als Hilversum mee wil strijden om het kampioenschap, is tegen 21-up een ruime overwinning noodzakelijk.

Heren derde divisie, poule B: Hilversum 4 – FTTC 1

Raymond van Putten, Danny Mol, René van der Velde, Erwin Knecht, Pieter Salentijn

Voor Hilversum 4 is het oppassen geblazen. De seizoensstart was een tegenvaller (8-2 verlies tegen SKF 3), waarbij aangetekend moet worden dat Hilversum zonder kopman Raymond van Putten speelde. Zaterdag tegen het sterke FTTC uit Franeker moet Van Putten wegens ziekte opnieuw verstek laten gaan. Dit betekent dat het team een zware kluif zal hebben aan de degelijke en ervaren Friese opponent.