Wat mag nog wel en wat mag niet in onze accommodatie?

Zoals al eerder bericht, is de tafeltenniscompetitie voor de komende vier weken stilgelegd. Ook toernooien en andere wedstrijden zijn verboden. Wel is trainen en vrijspelen onder voorwaarden nog toegestaan. Wat mag nog wel en wat mag niet in onze accommodatie? Waarmee moet je rekening houden als je het Tafeltenniscentrum bezoekt? We hebben de belangrijkste vragen en antwoorden voor je op een rijtje gezet.

Wanneer kan ik komen vrijspelen?

Het is voor TTV Hilversum-leden mogelijk om op dinsdagavond (van 19 uur tot 22.30 uur) en op vrijdagavond (van 19.30 tot 22.30 uur) vrij te spelen. Het vrijspelen op vrijdagavond duurt zolang de competitie stil ligt. Wie op een rustig moment wil spelen, raden wij aan om op vrijdag te komen. Zorg dat je je bij binnenkomst registreert. Er mogen in één ruimte maximaal dertig personen aanwezig zijn. Maar hoe meer de spelers zich verspreiden over twee zalen, hoe beter.

Gaan mijn trainingen nog door?

Alle trainingen (jeugd en senioren) gaan voorlopig nog door op de reeds geplande tijden. Nieuw is dat ook de kleedkamers en douches boven dicht zijn. De trap naar boven is afgesloten. Je moet je dus thuis omkleden. Wel kun je gebruik maken van de toiletten beneden.

Mag er nog dubbelspel worden gespeeld?

Nee, dat is niet toegestaan. Er gold al een dringend advies om niet te dubbelen. De NTTB heeft nu bepaald dat er maar 2 spelers achter de tafel mogen staan, om zo de 1,5 meter-regel te handhaven.

Moet ik een mondkapje gebruiken in de zaal?

Tijdens het tafeltennissen hoeft dit uiteraard niet. Maar doe dat wel wanneer je tijdens het spelen een pauze inlast. Voor iedereen van 13 jaar en ouder geldt een dringend advies een niet-medisch mondkapje te dragen in publieke binnenruimtes.

Mag ik, als ik klaar ben met mijn training of onderlinge wedstrijd blijven kijken naar een andere training of wedstrijd?

Nee. Als je klaar bent met spelen, dien je de accommodatie zo snel mogelijk te verlaten. Zorg er wel voor dat je de tafel waarop je hebt gespeeld hebt, schoon achterlaat. Schoonmaakmaterialen zijn in de zaal aanwezig. Vraag het anders aan je trainer of aan de Begeleider Veilig Sporten.

De sportkantine blijft voorlopig dicht, mag ik alcohol meenemen van huis?

Het meenemen van alcohol is helaas niet toegestaan. Neem dus alleen een bidon met water of sportdrank mee en iets te eten. Niet-alcoholische drank mag in de koelkast naast de bar worden gelegd.

We vragen je met klem om je aan bovengenoemde regels te houden. En uiteraard aan de basisregels van het RIVM. Als jij of een van je huisgenoten klachten heeft, blijf dan thuis.

We zijn blij dat we ondanks alles binnen nog een balletje kunnen slaan. Mocht over vier weken blijken dat de maatregelen van het kabinet onvoldoende geholpen hebben, dan is er een reële kans dat het Tafeltenniscentrum opnieuw op slot moet. We hopen uiteraard dat het zover niet zal komen.

Blijf gezond. En mocht je desondanks toch positief getest zijn, laat het weten.

Meer vragen? Neem contact op met onze corona-coördinator Willem Beek: wcbeek@gmail.com; tel: 0653189713.