Volle speelzaal bij duels van landelijke teams op 12 oktober

Komende zaterdag, 12 oktober is de tweede Super Saturday van het seizoen! Dames 1 krijgt in de eredivisie het topteam van Den Helder op bezoek. Zij hopen op steun van het thuispubliek, evenals de landelijke herenteams.

Heren 1 krijgt in de eerste divisie TTV Ede op bezoek, terwijl Heren 2 voor de moeilijke opgave staat om koploper Sittards punten af te troggelen.

Wie de jeugdige talenten van Hilversum in actie wil zien, moet zich richten op Hilversum 3. De jonkies die naar de senioren zijn overgegaan hebben heel wat in hun mars, zo kan de nieuwsgierige toeschouwer zaterdag ontdekken.

Ze staan in elk geval garant staat voor aantrekkelijk tafeltennis. Maar het allerbelangrijkste is wellicht de goed gevulde speelzaal: je kunt op maar liefst 7 tafels genieten van landelijk tafeltennis van de bovenste plank (alle wedstrijden beginnen om 16.00 uur).

Je bent van harte uitgenodigd om de wedstrijden bij te wonen en onze teams aan te moedigen. Natuurlijk staat ook dit seizoen het barpersoneel weer voor je klaar met een drankje, borrelhap, of maaltijdschotel.

Zelf spelen kan ook tijdens Super Saturday!

Wil je liever zelf een balletje slaan tijdens Super Saturday? Dat kan! De Oskamzaal is tijdens Super Saturday open voor clubleden (jeugd en senioren) die zelf willen spelen.

De tijden waarop je kunt vrijspelen in de Oskamzaal: Zaterdag 12 oktober: tussen 16.00 en 20.00 uur

Het programma landelijke senioren voor zaterdag 12 oktober 2024:

Dames eredivisie: HiIversum 1 – Dozy Den Helder/Noor 1 (aanvang 16.00 uur)
Teamselectie: Rosa Bosselaar, Pauline Chasselin, Daria Dubenko,
Marlieke de Gier, Fleur Hoogeveen, Priscilla Loesberg.

De niveauverschillen tussen de bovenste en de onderste teams zijn groot in de eredivisie. Hilversum behoort tot de laatste categorie en gaat voor lijfsbehoud.  Helaas is kopvrouw Pauline er niet bij tegen Den Helder en ook Fleur Hoogeveen ontbreekt. Daardoor zal het op voorhand erg lastig worden om punten te pakken tegen het topteam uit de noordkop.

Heren, eerste divisie, Poule B: HiIversum 1 – TTV Ede 1 (aanvang 16.00 uur)
Teamselectie:  Adrien Coton, Lauric Jean, Martin Khatchanov, Bennet Robben,
Teun Salentijn.

Het is een soort Rad van Fortuin, poule B van de eerste divisie, je geeft er een slinger aan en ziet wat het oplevert. De uitslagen zijn sterk afhankelijk van de opstellingen der teams en dat geldt zeker voor Hilversum. De Duitser Bennet Robben is te elfer ure aan het team toegevoegd ten koste van Roel Bogie. Hij maakte een veelbelovend debuut door ongeslagen te blijven tegen Scyedam en vormt een inspirerende factor binnen het team. Maar zolang er met invallers gespeeld moet worden is het ongewis waar het avontuur in de eerste divisie eindigt. Immers, de krachtsverschillen zijn klein in deze poule en de strijd om het kampioenschap zal naar verwachting tot het einde spannend blijven.

Bij tegenstander Ede komen we een oude bekende tegen. Mick de Vette was vorig seizoen nog teamgenoot van Teun Salentijn bij Hilversum.

Heren, tweede divisie, poule B: HiIversum 2 – Sittard 1 (aanvang 16.00 uur)
Teamselectie: Lars Adema, Jan Dubelaar, Tjarko Bosma, Donald Hessing, Raymond van Putten, Rene van der Velde.

De reus Sittard tegen klein duimpje Hilversum. Onze veteranen willen er vooral een gezellig seizoen van maken, gaan volop de strijd aan, maar weten ook dat  hun sportieve prestaties normaal gesproken niet toereikend zijn om het verblijf in de tweede divisie te verlengen. Sittard daarentegen is favoriet om naar de eerste divisie te promoveren. Elk punt zal gevierd worden als een overwinning.

Heren, derde divisie, poule E: HiIversum 3 – TTV Ede 2 (aanvang 16.00 uur)
Teamselectie: Kevin Ahlers, Daan Bakker, Mate Molnar, Thomas Groot Nibbelink, Djermo Roest, Melle Scholten.  De jonkies doen het tot dusverre goed in de 3e divisie. Scylla 2 lijkt te sterk voor de concurrentie, Zwolle te zwak en de overige teams doen niet voor elkaar onder. Daarom is het voor Hilversum zaak zoveel mogelijk punten te vergaren om de 2e degradatieplek te ontlopen. Debutant Thomas en teamgenoot Daan hebben het voortouw genomen in de strijd om handhaving. Ede 2 is een rechtstreekse concurrent. Een interessant duel derhalve.