Vijf spelers van Hilversum op NK

Zaterdag 4 zondag 5 maart worden in het Landstede Sportcentrum in Zwolle de Nederlandse tafeltenniskampioenschappen verspeeld. Dinsdagavond jl. vond de loting plaats en de namen van maar liefst vijf spelers en speelsters van Hilversum kwamen hierbij uit verschillende kokers rollen. Hier een kleine voorbeschouwing.

Enkelspel Heren (wedstrijden best of seven)

Merijn de Bruin is de enige heer die onze vereniging vertegenwoordigt op de NK. Er van uitgaande dat aan dit NK geen zwakke spelers meedoen, heeft Merijn het met Emanuel Martins Ferreira (Scyedam) redelijk getroffen. Een jonge en gevaarlijke aanvaller die ook wat (te) onstuimig is en een divisie lager speelt dan Merijn. In goede vorm moet dit varkentje te wassen zijn voor de kopman van Hilversum 1. Ons gewaardeerd lid en trainer Arnoud Meijer is ook aanwezig, maar hij speelt competitie voor Klimaatstars. Arnoud neemt het op tegen het jeugdige talent Roel Bogie.

Dames (best-of-seven)

Het hele damesteam van Hilversum 1 geeft acte de présence op dit NK. Lisette van Es ontmoet een oude bekende, Angelique Gertenbach. Deze sterke speelster die uitkomt voor de Belgische kampioen Afp Antwerpen heeft Lisette bij de jeugd al menigmaal de voet dwars gezeten. Misschien komt daar nu verandering in. Heleen Hop speelt tegen Sophie Lucardie, ook al een bekend gezicht. Na een paar keer nipt in vijf games van Sophie verloren te hebben is het de hoogste tijd voor Heleen om in deze best of seven eens aan het langste eind te trekken. Sharon Janssen zal het ook zwaar krijgen, want zij moet tegen de Chinese Shuo Han Men die uitkomt voor landskampioen Den Helder. Winnen in de competitie lukte een aantal weken geleden helaas niet. Misschien dat er nu meer in het vat zit. En last but not least treft Kim Hergelink de VTV-speelster Tanja Helle waartegen zij onlangs in de competitie nog een 3-0 nederlaag leed. De eerste games waren echter zo close, dat een Kim in vorm hoop mag koesteren op een betere afloop.

Dubbels (best-of-five)

Merijn wil zich helemaal focussen op het enkelspel en zal dit jaar niet dubbelen. Arnoud dubbelt met teamgenoot Colin Rengers. Met Ibrahim Yildizlar (Westa) en Martins Ferreira als tegenstander is de volgende ronde haalbaar. De vier dames dubbelen allemaal wel. Voordat Sharon en Shuo Han elkaar in het enkelspel het leven proberen zuur te maken, zullen zij tezamen een geducht dubbel vormen dat het in de eerste ronde opneemt tegen Marlotte Staps (Scylla) en Kimberly ’t Hooft (Nodo, België). Heleen en Lisette vormen een geheel Hilversum duo dat moet proberen om het als vierde geplaatste dubbel Sanne de Hoop (VTV)/Melissa Bours (Afp Antwerpen) de toegang tot de kwartfinales te ontzeggen. Als winnaar van het dubbel op de Nederlandse Kampioenschappen voor B-licenties spelen Kim Hergelink en haar partner Annewyke Appels (Tafeltennis Zwolle) tegen Carla Nouwen en Jasminka Oeij (beiden SKF).

De lange zaterdag begint on 10.00 uur met het mixed dubbel. In Cosmin Stan heeft Lisette een sterke dubbelpartner gevonden en zij zijn op voorhand zeker niet kansloos tegen het Groningse duo Peter Verweij/Shuo Han.

Het hele programma en informatie over de kaartverkoop is te vinden op