Vierde Super Saturday: sleutelduel voor Heren 4

Na de enerverende  eredivisiekraker tegen Van Wijnen/Smash’70 (3-3) heeft Heren 1 komend weekend rust. Dankzij dit resultaat heeft het team van Bert Olofsen zich geplaatst voor de play-offs in de eredivisie, waarvan de finale op Hemelvaartsdag (21 mei) in Hilversum gespeeld zal worden. De overige landelijke teams komen dit weekend wel thuis in actie. Alle wedstrijden beginnen om 16 uur.

Natuurlijk staat het barteam weer voor je klaar op deze Super Saturday en zijn de bekende maaltijdschotels weer verkrijgbaar.

Eerste divisie, poule B, 16 uur: Hilversum 2 – Auto J. de Gooijer / SKF 1

Teamselectie:  Arnoud Meijer, Mick de Vette, Lars de Visser, Gamal de Groot.

Hilversum 2 hield afgelopen zaterdag in een spannende wedstrijd streekgenoot SVE in bedwang, waarbij Lars de Visser zijn come-back kracht bijzette met een mooie overwinning op Wouter van der Mark en Mick de Vette Jelle Goossens en Rogier Kessel wisten te verslaan. Het vijfde punt kwam op naam van Arnoud Meijer, die in de slotpartij Rogier Kessel aftroefde. Zaterdag a.s. komt SKF op bezoek. De Veenendalers draaien een beroerd seizoen, mede omdat er veel met invallers gespeeld moet worden, en staan met 9 punten troosteloos onderaan. Wie weet kan team 2 met een ruime overwinning haar positie op de ranglijst versterken.

Tweede divisie, poule A, 16 uur: Hilversum 3 –  Rapidity 1

Teamselectie: Hans den Blanken, Tali Cohen, Yoeke Gunsing, Donald Hessing

Team 3 verslikte zich in rode lantaarndrager Kluis. De Limburgers hebben toch wel een lastig team, zo bleek zaterdag. Zij zijn dankzij de 7-3 overwinning op Hilversum geklommen van de zevende naar de vijfde plek op de ranglijst. Rapidity staat nu laatste en dat team komt zaterdag op bezoek. Joost Nijman, Tim Peperkamp en Ron van de Burg zijn oude bekenden en brengen veel routine met zich mee. We houden het op een bescheiden overwinning voor de thuisclub.

Derde divisie, poule C, 16 uur : Hilversum 4 –  Stede Broec 1

Teamselectie: Tjarko Bosma, Pieter Salentijn, Djermo Roest, Marcel Hofman

Team 4 presteerde relatief goed afgelopen zaterdag. Tegen het sterke Pecos 3 werden vier punten veroverd, waarbij Djermo Roest zijn eerste zege van het seizoen binnen sloeg en Joris Gieskens knap wist te winnen van ex-international en verdediger Ronald Rijsdorp. Voor zaterdag staat een belangrijk duel op het programma tegen mede-degradatiekandidaat Stede Broec. Om in de race te blijven voor handhaving moet er gewonnen worden.

De stand onderin in deze poule: Stede Broec 1 4-18, Almeerspin 1 4-15, Hilversum 4 4-14. Nummers 5 en 6 degraderen naar de afdeling.

Niral Gupta maakt zaterdag haar debuut in Dames 1. Foto: Rob de Ruiter

Dames tweede divisie, 16 uur: Hilversum 1 – VVV 1

Teamselectie: Sanne Briefjes, Angelique van den Bosch. , Anne Hoogeveen, Iris de Bie, Chanel Verschoor, Niral Gupta, Neha Gupta, Rosa Bosselaar.

Zaterdag komen onze dames uit tegen VVV uit Leidschendam. Dit team staat wat troosteloos onderaan  met slechts 5 punten uit vier wedstrijden. Hilversum komt zaterdag in een compleet gewijzigde opstelling uit, maar ook dan verwacht coach Bruijn geen probleem met deze tegenstander. Neha Gupta maakt zaterdag haar rentree en zus Niral haar debuut bij de dames. De nog ongeslagen Anne Hoogeveen completeert het team dat tot taak heeft zaterdag haar sportieve plicht te vervullen en VVV het nakijken te geven.