Vierde Super Saturday: Heren 1 treft Scylla

Komende zaterdag, 16 november, vindt in het Hilversumse Tafeltenniscentrum aan de Vaartweg de vierde Super Saturday van dit seizoen plaats. Ook heren 1 speelt thuis om een plek bij de beste vier van de eredivisie. Tegenstander is Scylla. Heren 2 speelt dit keer uit, maar team 3 en 4 en dames 1 komen ook op eigen tafel in actie. Alle wedstrijden starten om 16 uur. Je bent van harte welkom om onze teams aan te moedigen. Uiteraard staat komende zaterdag het barteam weer voor je klaar en is de befaamde Hilversum-schotel weer verkrijgbaar.

Eredivisie, 16 uur: ProActief Tafeltennis Hilversum 1 – Scylla 1

Teamselectie: Lauric Jean, Haiqal Ashraf, Martin Khatchanov, Nolan Schultz, Patrick Oeij, Cosmin Stan, Wai-Lung Chung, Coach: Bert Olofsen.

Komende zaterdag ontmoet het eerste herenteam het sterke Scylla uit Leiden, met topspelers als Kazeem Nasiru, Kim Vermaas, Olivier Altenburg, Gerard Bakker en het Belgische talent Jasper Mercks.

Inzet is een plek bij de beste 4 teams van de eredivisie. Een plek die recht geeft om in de play-off om het landskampioenschap te spelen.  Hilversum staat 2e met 23 punten uit 5 wedstrijden, Het team van Scylla bezet de derde plek met 19 uit 5 met 4 punten voorsprong op de regerend landskampioen van Wijnen/Smash uit Hattem.

De mannen van ProActief Tafeltennis Hilversum op hun beurt staan 5 punten achter op de nummer 1, Group Benelux Taverzo, maar die hebben wel een wedstrijd meer gespeeld. Ook voor hen zal ieder punt tellen. Het team van Hilversum is helemaal fit, waardoor coach Bert Olofsen keuze heeft uit 6 spelers. ,,We zullen spelen met een sterke opstelling, dat is zeker, maar vooral geldt dat we het publiek spectaculaire wedstrijden willen laten zien met mooie rally’s, vechtlust en powerplay.”

Ook deze keer speelt de thuisclub met ‘multibal’, waarbij na iedere rally een nieuwe bal wordt overhandigd aan de serverende speler. Onze eigen Judit Csontos zal ook nu weer de assistent scheidsrechter zijn. Jan Chen, die afgelopen zondag zijn A-licentie bij de welpen behaalde door het ranglijsttoernooi in Tilburg te winnen en Vincent Hoogland zijn de court assistents deze wedstrijd.

Het team kan de steun van het publiek weer goed gebruiken.

Tweede divisie, poule A, 16 uur: Disnierats 1 – Hilversum 2

Teamselectie:  Arnoud Meijer, Mick de Vette, Lars de Visser, Gamal de Groot.

Heren 2 heeft een afwijkend speelschema in een poule met 7 teams. Het speelt om die reden komende zaterdag uit tegen Disnierats. Team 2 is nog altijd in een nek-aan-nek-race gewikkeld met TTV Buitenpost om het kampioenschap in de tweede divisie. Hilversum staat met 1 punt voorsprong op de noorderlingen aan kop. Beide teams spelen nog een wedstrijd tegen nummer 3 Disnierats dat 10 punten achterstand heeft. Dan volgt op 30 november de climax: de onderlinge kraker in Hilversum. Je hoeft dus geen wiskundige te zijn om te bedenken dat Arnoud Meijer en zijn mannen in Hoorn een dikke uitslag moeten neerzetten om een gunstige uitgangspositie te creëren voor de slotronde.

Tweede divisie, poule B, 16 uur: Hilversum 3 –  HTC 1

Teamselectie: Wouter Schoeber, Tali Cohen, Tjarko Bosma, Donald Hessing, Joris Gieskens

Kelderkraker in de tweede divisie, met dien verstande dat nummer 5 HTC nog volop in de race is voor handhaving en Hilversum uitgepierd lijkt. Het heeft maar liefst 13 punten achterstand op de mannen uit Hoofddorp.

Toch is het zaak om in het restant van de competitie zoveel mogelijk punten te verzamelen en de persoonlijke ratings wat op te poetsen. Met de op handen zijnde terugkeer van Hans den Blanken, die nu nog eerste divisie speelt bij The Victory, lijkt een aanvraag tweede divisie voor de voorjaarscompetitie niet bij voorbaat kansloos. Omdat ook HTC de punten hard nodig heeft, is dit zeker een interessante ontmoeting.

Derde divisie, poule G, 16 uur : Hilversum 4 –  Oni 1

Teamselectie: Yoeke Gunsing, Raymond van Putten, Pieter Salentijn, Djermo Roest, Marcel Hofman, Sander van Buul.

Team 4 heeft in de derde divisie nog wel kans op handhaving. Het staat in een niet bijster sterke poule 4e met twee punten voorsprong op Docos en vier op VTV 2. Het is dus billen knijpen in de strijd om lijfbehoud. Hilversum heeft zaterdag een pittige tegenstander. ONI uit Wijchen is nog in de race om promotie naar de tweede divisie en heeft in Bob Koch en Martijn Laurensen mannen van formaat. Misschien dat regerend clubkampioen Marcel Hofman team 4 op sleeptouw kan nemen.

Dames eerste divisie, poule A, 16 uur: Hilversum 1 – Tempo-Team 1

Teamselectie: Sanne Briefjes, Neha Gupta, Angelique van den Bosch. Iris de Bie, Carla van der Hulst, Chanel Verschoor.

In de eerste divisie dames wordt de competitie hervat met wedstrijden in de promotie- en degradatiepoule. Van de onderste vier teams zal De Toekomst vrijwel zeker vijfde worden. Met Tempo-Team vecht Taverzo om de begeerde 6e plaats die nog kans geeft op handhaving in de 1e divisie. Het team dat als 6e eindigt, mag nog een beslissingswedstrijd spelen tegen de kampioen van de 2e divisie.

In dat gevecht kunnen de meiden van coach Bruijn zich helaas niet mengen. Met slechts 20 punten staat dit wisselvallig presterende team vrij troosteloos onderaan de ranglijst. Toch kan dit team een cruciale rol spelen in die strijd tussen Taverzo en Tempo Team door hun sportieve plicht te vervullen en beide teams het vuur na aan de schenen te leggen.

Zaterdag ontvangen de Hilversummers Tempo-Team, waar twee weken geleden een knappe 6-4 overwinning op werd geboekt. Voor de Amsterdammers staat dus veel op het spel en dat, gevoegd bij de ongetwijfeld aanwezige revanchegevoelens, zal ervoor zorgen dat het zaterdag een mooi duel wordt.