Vierde Super Saturday: cruciaal duel voor heren 2 tegen SKF

Komende zaterdag, 6 november spelen alle landelijke teams behalve Heren 1 hun vierde thuiswedstrijd  (aanvangstijd 16 uur). Heren 2 en dames 1 spelen de slotronde van de reguliere competitie. Vooral in de poule van heren 2 is het billen knijpen wie zich plaatst voor de play-offs. Ook voor de andere Hilversum-teams staat er veel op het spel. Zij kunnen jouw steun goed gebruiken. Kom je kijken? Je bent van harte welkom om, met coronatoegangsbewijs vanaf 13 jaar (geldige QR-code) de wedstrijden bij te wonen. Ook komende zaterdag staat de keukenbrigade paraat en zijn er, naast het gebruikelijke assortiment aan drank en snacks, weer maaltijdschotels verkrijgbaar.

Het programma voor zaterdag 6 november:

Eerste divisie: HiIversum 2 – SKF 1 (aanvang 16 uur)

Teamselectie: Elwin Huiden, Arnoud Meijer, Mick de Vette

Team 2 leed afgelopen zaterdag in de één na laatste ronde van de reguliere competitie een gevoelige 5-2 nederlaag tegen Scylla, dat qua opstelling en resultaten het meest onvoorspelbare team is in de eerste divisie. De Leidenaren traden tegen Hilversum aan met good-old Gerard ‘Pietje’ Bakker, die met de sterke Joey Boekkooi een struikelblok vormde voor Hilversum. Samen sloegen ze 5 punten binnen. Geen schande voor Hilversum, dat echter in deze razend spannende poule van koploper is afgezakt naar de 5e plek. Terwijl de beste vier na 7 wedstrijden doorspelen om het kampioenschap.  De kloof met nummer 1 (Tempo Team 2) is slechts twee punten en daartussen staan nog drie teams waaronder SKF 1, dat zaterdag in de slotronde van de reguliere competitie op bezoek komt. Alles hangt van de resultaten in de laatste speelronde. Wint Hilversum met 4-3, dan eindigt het in punten gelijk met de Veenendalers. Dat het hier om een cruciaal duel gaat, moge duidelijk zijn. Wie heeft op het juiste moment de vorm te pakken en wie houdt de zenuwen met meest in bedwang?

Stand na 6 van de 7 speelronden:

Tempo Team 2                   6-28
Scylla 1                             6-27
deBoer Talverzo 2             6-27
SKF 1                                6-27
——————————————-
Hilversum 2                         6-26
Avanti 1                              6-16
Scyedam 1                          6-12
SVE 1                                 6-5

Speelschema slotronde:
Scyedam 1 – SVE 1
Avanti 1 – Scylla 1
Hilversum 1 – SKF 1
Tempo Team 2 – deBoer Taverzo 2

Tweede divisie: Hilversum 3 – Kampenion 1 (aanvang 16 uur)

Teamselectie: Hans den Blanken, Tali Cohen, Yoeke Gunsing, Donald Hessing

Ook in poule A van de tweede divisie is de spanning om te snijden, met dien verstande dat de reguliere competitie hier over 10 wedstrijden gaat en Hans, Tali, Yoeke en Donald strijden voor handhaving. Geen gemakkelijke opgave in deze zware poule. Tegen koploper PingPong Alkmaar werden 3 punten behaald, wat als de maximale score moet worden beschouwd, omdat het duo John Scott en Mark Smith haast onverslaanbaar is. Zaterdag komt nummer 2 Kampenion op bezoek. De Kampenaren hebben 9 punten meer dan Hilversum 3, dat met US 1 en HBC 1 om degradatie vecht. Toch lijkt Hilversum op voorhand niet kansloos als we kijken naar de resultaten van de onderlinge partijen tussen de spelers van beide clubs. Hilversum 3 en Kampenion 1 wonnen beiden 5 potjes en die 5-5 score zou een mooi resultaat zijn voor de thuisclub komende zaterdag.

Derde divisie: Hilversum 4  – SVE 2 (aanvang 16 uur)

Teamselectie: Tjarko Bosma, Jan Dubelaar, Marcel Hofman, Djermo Roest, Pieter Salentijn, Teun Salentijn.

De 14-jarige Teun Salentijn is de revelatie van de 3e divisie. Met een winstpercentage van 73% heeft hij zich in mum van tijd ontpopt als de piepjonge kopman van het vierde herenteam. Tegen Assen 2 won Teun  opnieuw twee van de drie partijen en zorgde, samen met Jan Dubelaar, ook nog eens voor een afgetekende overwinning in het dubbelspel.
En dat terwijl zijn teamgenoten (onder wie vader Pieter) het in het enkelspel lieten afweten. We zijn benieuwd of Teun zaterdag tegen de sterke koploper SVE 2 ook weet te scoren. Net als Hilversum beschikken de Utrechters met Jan Mulder, Robin Luijer, Denis Dimitrov en Simone Broersen over een mix van routine en aanstormend talent. Hilversum strijdt voor handhaving en heeft Entac 2 op de hielen.

Dames eerste divisie: Hilversum 1 – de Boer Taverzo 1 (aanvang 16 uur)

Teamselectie:Angelique van den Bosch, Rosa Bosselaar, Julia Cao, Anne Hoogeveen, Fleur Hoogeveen, Aniek Jansen.

Het is ook hier erg spannend aan de top van de ranglijst. De Boer Taverzo gaat aan kop met 26 punten, gevolgd door (met steeds een puntje minder) Hilversum, Avanti en De Treffers (R), dat dus met 23 punten en een vierde plaats nog net op een plek in de play-offs staat.
In deze laatste wedstrijd van de reguliere competitie spelen onze meiden tegen Assen, een team dat in wisselende opstelling heel wisselvallig presteert. Vrijwel zeker verschijnt dit Drentse team zaterdag in de sterkste formatie met Heleen Mulderij-Roewen achter tafel.
Zij is met afstand de sterkste speelster in deze competitie en met een rating van ruim 1700. Daar  weten de heren van team 4 alles van. In de twee ontmoetingen dit najaar met Assen won Mulderij 5 van haar 6 partijen en verloor ze in Assen alleen van de jonge Teun Salentijn.
Naast Heleen kan Assen mogelijk ook een beroep doen op het jonge talenten Liecke Greven en Daniëlle Storteboom, terwijl daarnaast ook de sterke Thirza Hazeveld op de teamlijst staat. Assen vecht voor de laatste (theoretische) kans op de play-offs, terwijl Hilversum zal proberen de 2e plaats te behouden. Alle ingrediënten voor een spannende wedstrijd zijn dus aanwezig.

Stand na 6 van de 7 speelronden:

De Boer Taverzo      6-26
Hilversum 1           6-25