Verslag clubkampioenschappen A t/m D

Het “staartje” van de clubkampioenschappen ……….

Over sommige onderdelen bestaat geen twijfel. ’n Enkel onderdeel krijgt nog een staartje.
Wat zeker is….: We hebben een nieuwe clubkampioen.
Algeheel winnaar werd:

Jamshid Sedigh

Gefeliciteerd!

Amper lid van de vereniging en nu al kampioen. En daarmee de opvolger van Jelle Goossens.
(geen wonder dat Jelle hem al zeer snel in zijn team ingepalmd heeft..)

Het verloop:

Al degenen die zich hadden aangemeld voor het laatste onderdeel van de clubkampioenschappen bij ttv Hilversum – de leden met een licentie A tm D –  kwamen opdagen. Met 5 poules van 5 en 1 van 6 werd de start gemaakt voor een lange avond. De twee hoogsteindigenden in iedere poule zouden een vervolg krijgen voor de prijzen.

In poule 1 een verwachte uitslag waarbij Jelle Goossens en Joris Gieskens hun ambities onmiddellijk vorm gaven. De verrassing was hier dat Matthew Wilson boven Duco Bruns eindigde.

Poule 2 bleek aangevoerd te worden door ons nieuwe lid Jamshid Sedigh. De grote openbaring was hier Pieter Salentijn. Zowel Hans den Blanken en Andre Louwen bond hij aan zijn zegekar.

Poule 3 leverde Raymond van Putten en Arnoud Meijer op. Op conditie werd Arnoud verslagen door Raymond (3 – 2 in de 5e game). Of was het taktiek?

Poule 4 werd gedomineerd door Arjen Hoogeveen. De ene Rene (Arbon) bleef hier de andere Rene (van de Velde) met 3 – 1 de baas.

In poule 5 bleef Wilfred Schipper met 11 – 9  in de 5e game Jan Dubelaar net de baas. Ze werden respectievelijk 1e en 2e.

In poule 6 – de zeskamp – deed iedereen ook netjes wat hun rating beloofde…: Wouter van de Mark en Donald Hessing “dreven boven”.

De “kruiswedstrijden” (een nr.1 tegen een nr. 2 uit een andere poule) leverden op dat:
Jelle te sterk bleek voor Rene
Jamshid Jan aan de kant schoof
Donald knap en nipt (3 -2 ) Raymond versloeg
Joris verenigingsgenoot Arjen naar de kaas en worst verwees.
Wilfred een te vermoeide Pieter trof.en
Wouter in een marathonpartij Arnoud op zijn rechten wees (11-9 in de 5e game)

De finalepoule ging bestaan uit Wouter van de Mark, Joris Gieskens en Jamshid Sedigh want:
Joris versloeg Donald met 3 – 0.
Wouter bleek iets sterker dan  Jelle.
En Jamshid won van Wilfred.
Een B-licentiehouder (Jamshid) en 2 C-licentiespelers (waarmee ze 4 B-spelers achter zich lieten) t.w. Wouter en Joris. Ze waren ook de hoogste C-ers en kloppen hiermee dus nadrukkelijk op de B-poort.

In de finalepoule werd niets cadeau gedaan – hoewel het rond het middennachtelijk uur er soms wel op leek – (Joris liet een game tegen Wouter lopen met 11 – 1 en Wouter liet de allerlaatste game van de avond aan  Jamshid met 11 – 2.) Met 3 – 1 was Wouter te sterk voor een conditioneel gesloopte Joris; won Jamshid met 3-2 van Joris (en Joris ging nog wel zo overdonderend met 11 – 3 en 11 – 7 van start) en won Jamshid met 3 – 1 van Wouter die er niet echt meer in geloofde op het eind. Daarmee werd Jamshid Sedigh de verrassende en nieuwe clubkampioen van ttv Hilversum.

Door het onderlinge resultaat van Joris en Wouter werd

Wouter van de Mark           eerste in de C-klasse
En Joris Gieskens                 een goede tweede.

Nadere bestudering van de gehanteerde uitgangspunten (t.w. tot op zekere hoogte zoveel mogelijk spelen, de eerste twee in de poule gaan door voor de prijzen en de hoogsteindigenden in de diverse licentieklassen komen in aanmerking voor die prijzen) en nadere bestudering van het “onnavolgbare systeem” maakten duidelijk dat Jelle Goossens en Wilfred Schipper gelijk geëindigd zijn in de A/Bklasse. Na onderling overleg heeft Jelle de 2e prijs in ontvangst genomen.

In de D-klasse zijn de prijzen in eerste instantie “in bewaring gegeven “ aan “derden”. In goed onderling overleg krijgen ze binnenkort een andere bestemming.

1e in de A/Bklasse en daarmee clubkampioen: Jamshid Sedigh  (B)
2e
in de A/Bklasse: Jelle Goossens

1e C-klasse Wouter van de Mark
2e C-klasse Joris Gieskens

1/2e  D Pieter Salentijn
1/2e
  D Rene Arbon

Pieter en Rene zullen in onderling overleg op een geschikt tijdstip nog gaan uitmaken wie de nummer 1 en 2 worden in de D-licentieklasse. Uiteraard zal dit gepaard gaan met bijpassende foto’s

Zie verder het totale overzicht.

Wat nog opviel:

– de fanclub van Jamshid en de snelle integratie
– de revival van Wouter. 2e worden in dit Bgeweld is niet niks.
– Bij Joris moet je het niet te laat maken.
– Donald blijft altijd kandidaat voor de titel
– Hans den Blanken was de enige die Jamshid van tafel mepte (in de poule). Edoch, hij verschoot daar het nodige kruit mee. Makkie zei hij….en het moest een eervolle vermelding opleveren. Bij deze!
– Andre had een zeer koude start in de poule. Zijn slot deed de organisatie toch verblinden.
– Arnoud weet ook Raymond te inspireren. Jammer dat Arnoud al vermoeid begon vanwege een worsteling met tachtig paar schoenen…..
– Pieter steeg boven zichzelf uit. Tweede worden in zo’n poule is niet niks….
– Robert de Bie had bij aanvang de nodige bedenkingen en klachten. Zijn inspanningen bleken een remedie te zijn.
– De ambities van Eus kunnen weer een jaar in de koelkast. (lekker trainen bij VEV…..! )
– Het blijft toch altijd lastig om tegen Hans Hermsen te spelen
– En Duco blijft Duco; je kunt ‘m tegenwoordig sneller moe krijgen.
– Het opdoen van ervaring door Johan (Mulder) zal hem geen windeieren  gaan leggen.
– Guido – met baco’s – bleek niet stuk te krijgen. Die wordt goed voor 80% in de competitie.

Van de prijsuitreiking om 00.30 uur heeft Frans weer fraaie foto’s gemaakt. Zie elders.

Naam Voornaam Licentie Rating Rangorde Prijs
Mulder Johan F 335 29
Kreike Guido F 287 30
Westerbeek Martin D 415 opgave

En met de kaas/worst/pinda’s/(fris)drank bleef het nog lang “rumoerig”.

Door Jan Kroon