Vernieuwd Heren 1 kent bliksemstart tegen Klimaatgroep Stars

Na het behalen van de landstitel kwam Heren 1, net als vorig seizoen spelend onder de naam ProActief Tafeltennis Hilversum, tegen Klimaatgroep Stars voor het eerst weer in actie, met twee spelers die hun debuut maakten voor Hilversum. Het was tevens het eerste optreden, waarbij publiek weer welkom was.

Bij Hilversum beet nieuwkomer Adrien Coton het spits af tegen Pim van Schaik. Het pas 15-jarige Franse talent was zichtbaar gestrest voor zijn eerste optreden en was te gehaast om punten te maken. Dat resulteerde in een nipte 9-11 nederlaag in de eerste game. Daarna zette hij de zaken in rap tempo recht (11-5, 11-6 en 11-3)

In de tweede wedstrijd kwam opnieuw een Hilversum-debutant in actie. De Belg Benjamin Rogiers trof de Portugese topspeler Enió Mendes. In de eerste game speelde de Portugees sensationeel tafeltennis, van een niveau dat zelden in Hilversum te zien is geweest (2-11). In de tweede game ging hij vrolijk verder en liep snel uit naar 9-2. Rogiers vocht zicht terug in de wedstrijd en onder invloed van zijn druk ging de Portugees foutjes maken. De tweede game viel nog wel met 10-12 zijn kant op, maar betekende wel het kantelpunt voor de wedstrijd die Benjamin Rogiers met zijn geweldige forehand wist te winnen.

Lauric Jean begon tegen een ijzersterk spelende Shuohan Men, maar leek toch op een 3-0 overwinning af te stevenen. Bij 10-2 voorsprong in de derde game begon Shuohan aan een opmerkelijke inhaalrace. Ze wist de game zelfs met 11-13 te winnen. Daar bleef het bij.

Adrien Coton bleek niet sterk genoeg om weerstand te bieden aan Mendes (0-3), maar de twee laatste singles vielen eenvoudig met twee keer 3-0 de kant van Hilversum op.

Nieuw in de eredivisie is het dubbel als zevende wedstrijd aan het eind. Het leek lange tijd dat Mendes/Rengers te sterk waren, maar in de derde game veranderden Rogiers/Jean van tactiek, waarna ze 3 games op rij naar zich toe trokken.

Met de 6-1 overwinning op één van de concurrenten voor de play-off doet Hilversum goede zaken. Later die dag bleek dat twee andere concurrenten steken lieten vallen. TOGB ging kansloos onderuit bij Maashorst (6-1) en het leek er op dat Smash Hattem het zwakste team uit de eredivisie, Tempo Team, onderschatte, door daar hun sterkste spelers niet op te stellen. 4-3 verlies tikt flink door in de stand.

Kortom, een fantastische start van de competitie voor Hilversum.