Verjongd Hilversum 3 verrast Entac: 6-4

Veel goede resultaten voor de landelijke senioren teams van Hilversum. Bijna alle teams wisten hun openingswedstrijd te winnen. Alleen het vijfde moest buigen voor titelkandidaat Smash uit Monster. Dames tweede divisie: Hilversum 2 – Swift (D) 1 :  7 – 3

Elisa Stuveling 2, Guusje Hendriks 3, Nina Hop 1 (inv.) en het gewonnen dubbelspel.

De reserve dames boekten in hun openingsduel direct een goede zege op naaste concurrent Swift. Met name kopvrouw Karin Willemsen maakte het de Hilversumse dames knap lastig met 2 zeges. Al waren het beiden wel 5 gamers. Het bleek uiteindelijk ook een snelheidsrecord in tijd door in tweeënhalf uur de tegenstander te verslaan. Guusje bleef ongeslagen uiteindelijk en Nina Hop was heel blij met haar overwinning als invalster, ook al wordt die zege mogelijk onreglementair verklaard, omdat Nina niet bij de team-opgave-lijst stond, maar inviel vanuit de nieuw gestarte Duocompetitie.

Heren tweede divisie: Hilversum 2 – HBC 1:  10-0

Lars Adema 3, Wilfred Schipper 3 , Donald Hessing 3 en het gewonnen dubbelspel

De kampioensaspiraties van het tweede mannen team zijn duidelijk: gedreven en voortreffelijk spelend versloeg Hilversum 2 HBC met een monsterscore. Dat het niet zonder slag of stoot ging kwam duidelijk naar voren uit de vele games die gespeeld werden. Slechts 2 wedstrijden werden in 3-en beslist. Het team was duidelijk in haar nopjes met de grootst mogelijke zege. Hessing: ,,Ik kan me niet herinneren ooit met 10-0 te hebben gewonnen in de tweede divisie.” Wij (redactie) kunnen ons Donald trouwens ook niet herinneren met een zweetband om z’n hoofd.

Het hele team speelde goed, met bij vlagen weergaloos spel van Wilfred Schipper, die in één game 3 forehandballen langs (!) het net inzoefde. Hardhitter van de avond: Josco Maaskant, het krachtmens. Maar goed dat hier niet met plastic ballen werd gespeeld, waardoor de “materiaalschade” beperkt bleef.

Heren tweede divisie: Hilversum 3 – Entac 1 :  6– 4

Frank van der Wurff 2, Max Koopman 1 en Arnoud Meijer 3.

Heren 3 zorgde voor een stunt door Entac met 6-4 te verslaan. Kopman Arnoud  Meijer deed na een 0-2 tussenstand wat er van hem werd verwacht: namelijk winnen en zijn nieuwe jonge teamgenoten Frank van der Wurff (21) en Max Koopman (15) daarmee op sleeptouw nemend. Ondanks een verloren dubbel en dus een 1-3 achterstand zat de swing in het team en wisten Max en Frank beiden hun eerste enkelspel te winnen. In het verdere verloop verloor alleen Max nog kansloos van Tom Coenen. Frank van der Wurff verrast dus met twee zeges, waarvan één in de slotpartij met 12-10 in de vijfde game na matchpoint achter tegen Arjen Schotmeijer.

Ook de 15-jarige Max Koopman, die net als Frank z’n eerste wedstrijd speelde voor Hilversum (zie het interview op de website), deed het voortreffelijk. Hij speelde onbevangen en beschikt over een prima FH én BH en is daarmee een groeibriljant. Hij kwam in zijn openingspartij na een 2-0 achterstand tegen Thijs Smit helemaal los, schroefde het tempo op en liet een verbouwereerde en wanhopige Smit in de vijfde game volstrekt kansloos. De allermooiste rally van de avond was tussen Arnoud Meijer en Thijs Smit, waarbij de spelers drie keer volledig uit positie waren gespeeld en miraculeuze reddingen wisten te verrichten, waarbij Arnoud uiteindelijk aan het langst eind trok en het publiek uit z’n dak ging.

Heren derde divisie: Hilversum 4 – VVV 2 :   9 – 1

Wouter van der Mark 3 René Arbon 3, René van de Velde 2 en het gewonnen dubbelspel

Al heel veel seizoenen achtereen is Hilversum 4 kampioenskandidaat. Met slechts 1 kampioenschap in de laatste 7 seizoenen wordt het voor Hilversum 4 nu echt tijd dat zij dit seizoen weer de kampioensvlag gaan hijsen. Het startte met degelijke overwinning, zeker als je bedenkt dat Van Putten (studie en arbeid) niet meedeed. Opvallend was dat Wouter van der Mark, die i.v.m. een drukke baan nauwelijks nog een bal had geslagen dit seizoen, in z’n eerste twee partijen telkens vanuit een 2-0 achterstand terugkwam en nog won en uiteindelijk uitkwam op een hattrick. Ook Rene Arbon was goed voor een hattrick en derde man Rene van der Velde verloor op een 6-0 voorsprong van Tim Nijdam. Naaste concurrent HTC (een jaar geleden nog kampioen in de poule van Hilversum 4) speelde gelijk tegen Vice versa en is daarmee op 4 punten achterstand gezet.

Heren derde divisie: Hilversum 5 – Smash(M) 1  :  3 – 7

Jan Dubelaar 1, Pieter Salentijn 1, Tjarko Bosma 0 en  gewonnen dubbelspel.

De enige nederlaag van de  dag kwam op naam van het vijfde. Niet geheel verrassend, aangezien de eigenlijke degradant van vorig jaar het op moest nemen tegen de degradant uit de tweede divisie Smash uit Monster. Na een 0-3 achterstand konden de Hilversummers door een overwinning in het dubbelspel eindelijk iets terug doen. Na de rust verloor Tjarko Bosma ondanks het feit dat hij vrij goed speelde ook zijn tweede partij en uiteindelijk bleek hij aan het eind van de strijd met lege handen staan.

Pieter Salentijn pakte 1 overwinning en wel op Wim Gentenaar in een mooie pot en was daar zichtbaar heel blij mee. Jan kon ook een zege bijschrijven door Sander Kuyvenhoven te verslaan. Kopman Dick Voois bleek te sterk voor alle Hilversummers zodat hij een hattrick kon bijschrijven.

Mark-Edo Mulder