Van Wijnen/Smash ’70 maatje te groot voor heren 1

Het eerste herenteam verloor haar eerste wedstrijd met 5-1 tegen Van Wijnen/Smash ’70 uit Hattem. Hoewel er misschien een puntje meer in gezeten had, viel er weinig aan te merken op de de einduitslag.

Frank Rengenhart maakte zijn rentree op het hoogste niveau tegen de kopman van Hatten, Martijn de Vries. In de eerste game speelde Frank wat onwennig en had met 11-4 het nakijken.  In de tweede game herpakte hij zich en leek lang op gamewinst af te stevenen. Martijn sleepte er een 9-9 uit, waarna hij met 11-9 de game naar zich toe trok. Ook in de derde game ging het lang gelijk op. Bij 6-6 maakte de Vries echter geen fout meer. 11-6.

Nathan van der Lee begon zijn seizoen met een wedstrijd tegen Boris de Vries. Normaal gesproken geen probleem voor de kopman van Hilversum. De eerste game ging echter met 12-10 naar Hattem. Nathan miste enkele half hoge ballen. In de tweede game kwam Nathan flink achter, maar wist een 9-7 achterstand om te buigen naar een 10-12. De derde game ging met 7-11 eenvoudig naar Nathan. Na een eenvoudige game voor Boris werd het een ongekend spannende vijfde game, waarin Nathan 2 matchballen had. Uiteindelijk werd het 15-13 voor de Vries.

Het eredivisie debuut van Jelle Goossens was tegen Koen Hageraats. Koen speelde met ongekend veel druk, waardoor Jelle gedwongen werd om geforceerd te spelen. Voor hij het wist stond hij met 5-0 achter in de eerste game. Koen hield de druk  vast en wist met 11-3, 11-5 en 11-4 te winnen. Na de pauze stonde de wedstrijd tussen Nathan en Martijn de Vries op het programma. Ook deze wedstrijd werd een thriller die 5 games duurde. De eerste game was ietwat gelukkig voor   Hattem, waarna Nathan de volgende twee games overtuigend won. In de vierde game leek het  er lang op dat Nathan de wedstrijd naar zich toe zou trekken, maar hij verloor de 4e game met 11-8. In de vijfde game liep de score weer op tot ver voorbij de 10. Uiteindelijk bracht een verrassende topspinservice Nathan de overwinning met  14-16.

Frank trad aan tegen Koen. Frank speelde de eerste game vol overtuiging en ging lange tijd gelijk op. In het laatste stukje van deze game wist Koen een paar gelukkige punten te maken, waarna een 11-9 stand op het wedstrijdbriefje genoteerd werd. Koen speelde vanaf dat moment vrijuit en won de twee volgende games met duidelijke cijfers. 11-6 en 11-1. In zijn eerste wedstrijd haalde Jelle zijn niveau niet, waardoor hij getergd achter de tafel verscheen tegen Boris de Vries. De wedstrijd ging volledig gelijk op, al doet de eindstand van 3-0 voor de Vries anders vermoeden. In bijna de hele eerste game stond Jelle voor, maar in de eindfase wist de ervaren de Vries de game met 11-9 naar zich toe te trekken. In de tweede game had Jelle op 9-10 een gamepoint, maar ook nu wist de Vries net even wat extra’s te geven, 12-10. In de laatste game leek het er lange tijd op dat Jelle zou gaan winnen. Hij gaf echter  een 7-9 voorsprong uiteindelijk toch nog uit handen. Boven de 10 serveerde de Vries twee keer onverwacht op de backhand van Jelle, waarop Jelle geen antwoord had: 13-11.

Coach Bert Olofsen was niet helemaal tevreden over de uitslag en had graag één of twee puntjes extra gezien. ,,Het was positief te zien dat zowel Jelle als Frank hun tweede wedstrijd veel beter speelden. Dat geeft vertrouwen voor de komende wedstrijden. Volgende week, in onze eerste thuiswedstrijd tegen concurrent Westa, zullen we er staan.”