Van der Hulst matchwinner bij dames 1

De afwezigheid van coach Lex Bruijn heeft dames 1 er niet van weerhouden de derde achtereenvolgende overwinning te boeken in de eerste divisie. Net als de voorgaande twee wedstrijden werd ook tegen nummer laatst SVE een 6-4 overwinning uit het vuur gesleept.

Matchwinner was Carla van der Hulst, die voor het eerst dit seizoen van de partij was bij dames 1 en met een fraaie hattrick tegen het trio Lisette Schuurhof, Kelly Leideritz en Melanie van Berkum haar visitekaartje afgaf. Mede daardoor slaagde Hilversum erin een 1-3 achterstand om te buigen in een nipte overwinning. Angelique van den Bosch (fotootje) kwam er in haar openingswedstrijd tegen Kelly Leideritz niet aan te pas, maar wist met steun van het thuispubliek de overige opponenten te verslaan. Sanne Briefjes leverde met een overwinning op Lisette Schuurhof een bescheiden bijdrage aan de overwinning.

Hilversum staat na drie duels op een keurige tweede plek, vijf punten achter het sterke Brabantse Tanaka, waar de brigade van Bruijn nog twee keer de strijd mee aanbindt.