Tweede Super Saturday belooft spektakel

Komende zaterdag 1 oktober spelen de landelijke teams van Hilversum hun tweede thuiswedstrijd van het seizoen.  Ook de beide eredivisieteams treden voor eigen publiek in het strijdperk. Het belooft dus weer een mooie en spannende Super Saturday te worden in Tafeltenniscentrum Hilversum. De zes wedstrijden beginnen alle om 16 uur.

Eredivisie

In de eredivisie dames krijgt het team van coach Lex Bruijn Westa op bezoek. De Limburgse dames staan nog met lege handen. Hun enige duel tot dusverre werd met 6-0 verloren van landskampioen Den Helder. Hilversum heeft 7 punten uit 2 duels, maar moet de sterkere teams nog ontmoeten. Een overwinning komende zaterdag is van belang om bij de beste vier te komen.

Ons herenteam in de eredivisie bindt zaterdag de strijd aan met promovendus Salamanders. De gasten uit Wateringen hebben in ex-Nederlands kampioen Casper ter Luun een sterke kopman. Ze  behaalden een verdienstelijk gelijkspel tegen Scylla. We verwachten dus zaterdag een spannende eredivisiewedstrijd, waarin Hilversum wellicht de eerste seizoensoverwinning in de wacht kan slepen.

Tweede divisie

Hilversum 2 stelde afgelopen weekend teleur met een 7-3 nederlaag tegen Smash. Problemen met de opstelling speelden een rol bij dit matige resultaat. Zaterdag staat er hopelijk een volwaardig en krachtdadig team in het thuisduel met het sterke TTCV. Bij het team uit Veghel is Pascal van Gemert nog ongeslagen. Adema en de zijnen zullen dus vol aan de bak moeten om mee te blijven in de strijd om de bovenste plaatsen.

Derde divisie

Ook Hilversum 3 stelde afgelopen zaterdag teleur door met 7-3 te verliezen van Spaarne. Na een hattrick in de eerste wedstrijd deed Max Koopman dit keer in negatieve zin van zich spreken door tegen Spaarne geen enkele partij te winnen, terwijl Tjarko Bosma twee overwinningen binnen sleepte. Max kan zich zaterdag revancheren tegen HTC 2, dat in de onbekende Edward van Vliet een ongeslagen kopman heeft.

Hilversum 4 moet zaterdag een ruime overwinning kunnen behalen op Litac, een van de degradatiekandidaten in de derde divisie. Het team uit Lichtevoorde heeft 7 punten uit twee duels. Ons vierde heeft na het gelijkspel tegen Spirit 12 punten verzameld en staat daarmee op de 2e plaats in de poule.

Het gepromoveerde  Hilversum 5 won zaterdag met 6-4 van SVE, maar zal het in deze loodzware poule desondanks lastig krijgen om zich te handhaven.  Zaterdag komt Tempo Team 2 op bezoek dat met de snelle aanvallers Ilias Faraj en Chris Walbrecht kampioenskandidaat is in de derde divisie.

Het wordt dus punten sprokkelen voor ons derde.