TTV Hilversum opnieuw genomineerd voor verkiezing grootste tafeltennisvereniging

TTV Hilversum is door de NTTB opnieuw genomineerd voor de verkiezing van grootste tafeltennisvereniging van Nederland. De bekendmaking vindt plaats op 19 maart tijdens het NTTB-Verenigingscongres.

Hilversum was in 2012, 2013 en 2014 winnaar van de verkiezing en is dus voor het verenigingsjaar 2015 wederom genomineerd. Hilversum had eind 2015 ruim 300 leden, waaronder zo’n 80 jeugdleden. Het bestuur van Hilversum is blij met de nominatie en hoopt uiteraard dat Hilversum opnieuw als grootste tafeltennisclub van Nederland in het zonnetje wordt gezet. Veel verenigingen zien hun ledental gestaag afnemen, waardoor het totaal aantal leden van de NTTB licht daalt. Deze trend is al jaren aan de gang.

Hilversum is eveneens genomineerd in de categorie Vereniging met de meeste jeugdleden. De nominaties voor 2015:

Grootste vereniging
Alexandria ’66 (Rotterdam), Docos (Leiden), FvT (Rotterdam), Hilversum, Red Stars (Venray), SKF (Veenendaal), SVE (Utrecht), Taverzo (Zoetermeer), TT Nijmegen en Veldhoven

Vereniging met de meeste jeugdleden
Alexandria ’66 (Rotterdam), FvT (Rotterdam), HBC (Heemstede), Hilversum, HTC (Hoofddorp), Hutaf (Huissen), Red Stars (Venray), SVE (Utrecht), Taverzo (Zoetermeer) en VVV (Leidschendam)

Vereniging met de grootste percentuele groei
(verenigingen met 30 leden of meer op 1-1-2015)
HTTV-070 (Den Haag), LTTC (Lelystad), Maastricht, MTTV ’72 (Mierlo), Rally (Wijk en Aalburg), Scyedam (Schiedam), Sliedrecht Sport (Sliedrecht), Smash ’76 (Sint Annaland), Tempo-Team (Amsterdam) en TVO (Oosterhout)

Aanmoedigingsprijs
(verenigingen met minder dan 30 leden op 1-1-2015)
NTC Leogang (Nunspeet), Swift ’64 (Swifterbant) en ZETA (Zeewolde)

Afdelingsprijs
Never Despair (ZuidWest), NTC Leogang (Oost), TVO Oosterhout (Gelre) en VVV (West). Van de overige vier afdelingen hebben we geen nominatie ontvangen.

Vereniging met de meeste paratafeltennissers
Alexandria ’66 (Rotterdam), Budilia (Budel), De Toekomst (Lochem), DOV (Leeuwarden), GSVA (Amersfoort), Irene (Tilbug), ISVA (Arnhem), Megacles (Weert), Rijnsoever (Katwijk) en Swift (Deventer)

Het NTTB-Verenigingscongres vindt op 19 maart plaats in Zwolle, gelijktijdig met de Nederlandse Kampioenschappen voor A-licenties.