TTV Hilversum ontvangt €4000 subsidie uit noodfonds

Tussen alle sombere berichten over de coronacrisis was er voor onze vereniging gelukkig ook positief nieuws. Penningmeester Wim Oud meldde dat de aanvraag voor een eenmalige uitkering uit het noodfonds voor sportverenigingen was goedgekeurd. Het bedrag van €4000 werd per direct uitgekeerd en staat inmiddels op onze rekening.

Daarmee wordt de pijn van de gederfde baromzet en doorlopende kosten (waaronder het inhuren van het schoonmaakbedrijf) enigszins verzacht. Om voor de uitkering in aanmerking te komen moet een vereniging een verwacht omzetverlies hebben van minimaal €4.000 in het lopende kwartaal en moeten er in datzelfde kwartaal minimaal €4000 aan vaste lasten zijn.

Intussen bezint hoofd barzaken Frans Wieringa zich op een manier om toch nog enige inkomsten  te halen uit de forse hoeveelheid drank en snacks met een uiterste verkoopdatum voor 1 september. Aanvankelijk leek de schade mee te vallen, maar nu het Tafeltenniscentrum voor langere tijd gesloten blijft, zal een aanzienlijk deel van de voorraad niet meer verkocht kunnen worden als de club weer opengaat.