Nieuwe vrijwilligers met enthousiasme aan de slag bij TTV Hilversum

De afgelopen maanden heeft een groot aantal vrijwilligers zich bereid getoond om onze mooie club structureel te ondersteunen. TTV Hilversum heet ze van harte welkom en hoopt dat zij nog lang én met veel plezier de club mede vorm willen geven.

Judit Csontos profileerde zich al eerder als clubscheidsrechter (overigens recentelijk officieel geslaagd voor haar NTTB diploma scheidsrechter 4) en voegt daar nu haar rol als commissielid van het seniorenbestuur (aandachtsveld ‘interne toernooien’) aan toe. Ze reageerde spontaan op een oproep en laat zich nu graag verrassen wat de rol in de praktijk precies gaat brengen. Ze hoopt in ieder geval meer betrokken te raken bij het clubgebeuren en de organisatie van toernooien in het bijzonder.

Bij de commissie sponsorzaken ging Poonam Albers voortvarend van start. In no time wist zij een nieuwe bordsponsor aan te dragen, Indiaas restaurant Surya, en legde zij de basis voor het beleidsdocument Sponsoring bij TTV Hilversum. Ondertussen werd zij benaderd om te helpen bij het opzetten en doorontwikkelen van het meisjestafeltennis. Spontaan ging zij ook daarop in. Het geven van trainingen aan de nieuwe meisjes geeft haar enorm veel plezier maar met het volgen van de bijbehorende trainingscursus kreeg zij zoveel op haar bordje dat zij heeft besloten om zich de komende tijd volledig op te storten op het trainen van de meisjes.

Waar Judith en Poonam relatieve nieuwkomers zijn binnen de vereniging lopen de volgende vier vrijwilligers al een aardig tijdje mee bij TTV Hilversum of één van de voorgangers Victoria of Quick ‘32.

Jack Fellinga ondersteunt de club al vele jaren op verschillende vlakken waaronder de organisatie van de afdelingskampioenschappen. Daar komt nu,  als lid van het seniorenbestuur, de coördinatie en communicatie rondom externe toernooien bij. Jack zegde zijn hulp toe omdat de coördinatie van externe toernooien een overzichtelijke en behapbare rol lijkt te zijn en bovendien eentje die hij uit het verleden al kent. Daarnaast zal hij ook aantreden zodra er notulen moeten worden gemaakt bij vergaderingen van het seniorenbestuur. Met de aandacht voor externe toernooien hoopt hij het enthousiasme van seniorleden verder aan te wakkeren.

Chotto Huang kan dat beamen. Hij hoopt door zijn ondersteuning binnen het seniorenbestuur tijd vrij te maken bij de andere leden zodat er meer aandacht kan komen rondom communicatie van competitiezaken zoals bijvoorbeeld de teamsamenstelling. Hij neemt het wedstrijdsecretariaat op zich van de bekercompetitie en ondersteunt Pieter Salentijn bij het wedstrijdsecretariaat van de competitie.

De persoon die al die tijd en energie van al die nieuwe vrijwilligers in goede banen mag leiden is Pieter Salentijn. Pieter is zeker geen onbekende binnen de club omdat hij al sinds 2012 het wedstrijdsecretariaat bestiert. Daar komt nu het voorzitterschap van het seniorenbestuur bij. Hij hoopt met deze nieuwe, sturende maar ook dienstbare rol met meer vrijwilligers , meer werk gedaan te krijgen en daarmee het Hilversum clubgevoel te versterken. Of zoals hij het zelf zegt: ‘meer werk gedaan  met minder werk per persoon’!

Als laatste heten wij Bob Meewis van harte welkom als nieuwe functionaris gegevensverwerking. Bob gaat de club helpen bij het opzetten van enquêtes en het verwerken van de resultaten in rapportages en advies. Het verzoek om vrijwilliger te worden, kwam voor Bob op het goede moment. Hij had net enkele andere vrijwilligerstaken afgesloten en kon dat gat mooi opvullen met zijn nieuwe rol bij Hilversum. ,,Als je regelmatig meerdere keren per week van de accommodatie gebruik maakt, vind ik dat ik wel wat terug kan doen”, geeft hij als reden om in te stappen.

Nogmaals, allemaal van harte welkom en we zien uit naar een vruchtbare samenwerking.

Willem Beek, coördinator vrijwilligersbeleid