TTV Hilversum doet goede zaken in Terborg

De mannen van ProActief Tafeltennis Hilversum moesten na een aantal weken pauze weer aantreden in de eredivisie. Dit keer stond de uitwedstrijd tegen Hercules uit Terborg op het programma. Hoewel het er tijdens de eerste wedstrijd er helemaal niet naar uitzag, duurde de wedstrijd slechts 1 uur en 50 minuten.

Cosmin Stan leek tijdens de laatste wedstrijd te kampen met een vormcrisis. Door examenstress en daardoor trainingsachterstand kon de aanvaller niet brengen wat het Hilversummer publiek van hem verwachtte. Gelukkig liggen de examens achter hem. Hij kreeg alle vertrouwen van coach Bert Olofsen en mocht beginnen tegen kopman Jurgen Pastoors, vroeger een veelbelovend talent.

In een gelijk opgaande strijd werd het 2-2 , waarbij degene die een kleine voorsprong nam aan het begin van de game de game overtuigend wist te winnen. Met vechtlust en tactisch goede beslissingen wist Stan de vijfde game naar zich toe te trekken.

Martin Khatchanov kwam geen moment in gevaar tegen Jelle Bosman. Met 9-11, 2-11 en 5-11 was het snel klaar. Ashraf Haiqal was nog sneller klaar tegen Gerko Wiemer. Wiemer had totaal geen grip op de service van Haiqal en kwam ook op eigen service nauwelijks tot punten. 3-11, 3-11 en 2-11. Na 57 minuten was de wedstrijd al halverwege en was het tijd voor een korte break.

Na de pauze geloofden alleen de toeschouwers nog in enig succes. Achtereen volgens wonnen Stan, Khatchanov en Haiqal eenvoudig in 3 games, met slechts twee games boven de 5. Na 1 uur en 50 minuten was de wedstrijd ten einde.

Vooral de twee overwinningen van Cosmin waren prettig. Daarmee staat hij weer op een acceptabele 50 % winst in de eredivisie en heeft hij laten zien weer terug te zijn.

Jurgen Pastoors – Martin Khatchanov (0-3)

“Vooraf hoopten we op mooie wedstrijden tegen Trinko Keen en Jamshid Sedigh, maar bij binnenkomst bleek al snel dat de twee sterkste spelers niet opgesteld zouden worden, dan weet je eigenlijk al dat de krachtverschillen groot zijn en dat het een dikke uitslag wordt.” meldt Bert Olofsen.

Volgende week is de thuiswedstrijd tegen het sterke Scylla, met topspelers als Kim Vermaas, Kazeem Nasiru, Jasper Merckx en Olivier Altenburg. Dat belooft een spannende wedstrijd te worden in de strijd om een plek bij de eerste vier, die recht geeft om de play-off.