Topdrukte in toernooimaand januari

Januari is toernooimaand bij TTV Hilversum. Een overzicht van de evenementen die voor de deur staan.

Vrijdag 4 januari (aanvang 20.00 uur) zijn de clubkampioenschappen voor D-licentiehouders, waarbij André Louwen als favoriet van start gaat in het veld van hoofdklasse- en eerstespelers. Het is de opmaat naar de clubkampioenschappen in de hoogste categorie, de A/B/C-klasse, die op vrijdag 11 januari (aanvang 20.00 uur) gehouden worden. De halve finalisten van de D-klasse kwalificeren zich voor de titelstrijd in de hoogste klasse, die ongetwijfeld weer veel spanning zal opleveren. Komende zaterdag, 5 januari (aanvang 10 uur), worden de clubkampioenschappen jeugd enkel en dubbelspel gehouden. Titelverdediger Ilan Meijer is er niet meer bij. Hij is eerste jaars senior geworden en kampt bovendien al enige tijd met een blessure. Bastiaan van der Sanden is nu de favoriet. In totaal doen er 45 jeugdleden van 7 tot 17 jaar mee, een record.

Het Tafeltenniscentrum staat deze maand vooral in het teken van de Afdelingskampioenschappen, die traditiegetrouw het tweede en derde weekend van januari gehouden worden. Zaterdag 12 januari en zaterdag 19 januari komen respectievelijk de lagere en de hogere jeugd in actie. Zondag 13 januari spelen de hogere senioren en zondag 20 januari de lagere senioren. Een week later gaat voor de voorjaarscompetitie 2013 alweer van start.

Januari wordt dus opnieuw een erg drukke maand voor TTV Hilversum. En dat terwijl december al een topmaand was met de druk bezochte evenementen als de play-offs finales in de eredivisie (23 december), het Officialtoernooi (28 december) en de succesvolle Wutto Open. In totaal hebben alleen al in de maand december zo’n kleine 1000 tafeltennisliefhebbers (deelnemers en bezoekers) de weg naar het Tafeltenniscentrum weten te vinden.