Toernooi in Metz leerzaam voor jeugd

Afgelopen weekend werd het toernooi in Metz gehouden. Niet alleen een groot toernooi, maar ook een toernooi dat uitermate goed bezet was. Het niveau was enorm hoog. Bert Olofsen deed met zijn ProActief Tafeltennis mee met twee teams, waarvan negen spelers uit Hilversum kwamen.

Het is een toernooi waarbij vooral erg veel gespeeld wordt. Doelstelling voor het toernooi was om zoveel mogelijk internationale ervaring op te doen en dat lukte prima. De spelers speelden in grote poules met vaak 8-9 wedstrijden. Alle spelers waren onder de indruk van het niveau.

Overnacht werd in een nabij gelegen abdij, met een geweldige uitstraling. Samen met de kerstversiering en de ligging aan de Moezel  een idyllische omgeving.

De dag begon met een ‘footing’ in de tuin van de abdij, waarbij op de vroege ochtend hardgelopen werd ter voorbereiding op de dag, waarna er gezamenlijk ontbeten werd. Het team kon niet langer wachten en waren er als eerste bij in de speelzaal.

Judit Csontos, de moeder van Hilversum-pupil Mate Molnar, was de officiële scheidsrechter en kreeg een briefing van de hoofdscheidsrechter.

Het ging er officieel aan toe, De scheidsrechters waren erg streng. Menige service werd afgekeurd en hier en daar werd zelfs een gele kaart uitgedeeld. Maar natuurlijk niet bij de sportieve Hilversum Jeugd.

Op de eerste dag bleek al snel dat er maar een paar spelers aan konden haken bij de spelers uit andere Europese landen. Die plaatsten zich voor het hoofdtoernooi. De anderen kwamen in de onderste helft van het toernooi, waar nog lang doorgespeeld werd. Tussen de wedstrijden was er een hechte groep, die met elkaar optrok.

De sfeer was goed en er werd al druk gespeculeerd over het volgende internationale toernooi, waarbij men vooral geïnspireerd is om nog harder te trainen.