Toegangshek naar Tafeltenniscentrum verplaatst

Wie nietsvermoedend het parkeerterrein wil oprijden aan de voorzijde van het Gymnasium, kan voor een onaangename verrassing komen te staan. Deze week is het toegangshek van de oprit verplaatst naar de straatzijde. Dit om te voorkomen dat automobilisten die op de Vaartweg en omgeving moeten zijn, gratis parkeren op het terrein van het Gymnasium, waardoor het personeel elders een betaalde parkeerplek moet zoeken. Dit was de school al enige tijd een doorn in het oog.

Voor onze vereniging heeft de verplaatsing van het toegangshek geen directe gevolgen. Enig nadeel is dat het parkeerterrein minder toegankelijk is als verzamelplek bij uitwedstrijden. Wanneer het hek gesloten is, kun je vanaf de Vaartweg immers het terrein niet op. Afspreken aan de achterzijde aan de kant van de Bergweg lijkt een veiliger alternatief. Het is dan wel zaak om dit duidelijk te communiceren bij het maken van afspraken, zodat er geen misverstanden ontstaan.

Vanaf de Vaartweg kun je niet meer zomaar meer gratis parkeren.