Toch nog strijd om de landstitel in Hilversumse Tafeltenniscentrum

Op initiatief van de clubs in de eredivisie zal er toch nog een strijd om het landskampioenschap 2020/2021 worden gespeeld. Dit tweedaagse evenement vindt plaats op donderdag 13 mei (Hemelvaartsadag) en vrijdag 14 mei in het Hilversumse Tafeltenniscentrum aan de Vaartweg. Volgens de oorspronkelijke planning zouden de finales van de play-offs in de eredivisie ook in Hilversum plaatsvinden.

Aan de strijd om de landstitel zullen zes clubs deelnemen, waaronder Hilversum. De overige verenigingen zijn Taverzo, Klimaatgroepstars, De Salamanders, Hercules, en TOGB. De teams spelen op Hemelvaartsdag in twee poules van 3, waarna de nummers 1 en 2 van beide poules doorgaan naar de halve finales. Die worden op vrijdag 14 mei gespeeld. Aansluitend is dan de finale.

Vooralsnog zal er geen publiek worden toegelaten bij het evenement. Het bestuur van TTV Hilversum gaat akkoord met de voorwaarden voor de organisatie. Als ook de gemeente haar fiat geeft aan het  protocol, kan de titelstrijd definitief in Hilversum plaatsvinden.

Voor het evenement en de voorbereiding daarop zijn strenge restricties van kracht. Buitenlandse spelers zullen, voordat ze naar Nederland komen, een negatieve PCR test (niet ouder dan 72 uur) moeten aantonen aan de organisatie. Bij aankomst in Nederland zal een sneltest worden afgenomen door de club. Als de uitslag van beide tests negatief is, kunnen de spelers deelnemen aan de trainingen.  Ook de Nederlandse spelers zullen in de voorbereidingsfase meerdere keren per week worden getest op corona. Als meer dan één deelnemer van hetzelfde team positief wordt getest bij de sneltest, dan zal het betrokken team niet kunnen deelnemen aan het evenement.