Bjarne en Tim, een ‘gouden’ duo

Afgelopen zaterdag waren de laatste NTTB Minimeerkampen van de Afdeling Midden van dit seizoen. Minimeerkampen zijn toernooien voor spelers die welp of pupil zijn. Door een meerkamp tegen leeftijdsgenoten te spelen, doen ze veel ervaring op.

Dit keer deden alleen Tim Hoveling en Bjarne Olofsen mee voor TTV Hilversum. De opdracht die ze meekregen was om de verenigingseer hoog te houden. Dat deden ze met verve. Bert en opa Willem waren als begeleider en coach mee. Willem bleek al snel een fanatieke supporter te zijn die een steun voor Tim was.

De 12-jarige Tim had 6 tegenstanders, waarvan een aantal erg sterke. Thijn Kroon was eerste geplaatst en werd op voorhand als favoriet gezien. Al in de tweede ronde mocht Tim tegen Thijn. De eerste game was verrassend voor Tim, die met 5-11 wist te winnen. De drie daarop volgende games werden allemaal met 2 punten verschil beslecht. De twee die in het voordeel van Tim vielen leverden hem de overwinning op. Een andere sleutelpartij was de thriller tegen Milco Mekenkamp van Bijmaat. De twee waren aan elkaar gewaagd. Alle games werden met twee punten verschil afgesloten, en rally’s van 15 slagen waren geen uitzondering. Uiteindelijk bleek Milco net de sterkere speler.

Lange tijd leek het er op dat er drie spelers met 5 overwinningen zouden zijn. Milco verloor zijn laatste wedstrijd echter volkomen onverwacht van Thyme Scherpenzeel van WIK, die pas één wedstrijd gewonnen had. Daarmee eindigden alleen Tim en Thijn op 5 overwinningen, waarbij Tim eerste werd door zijn zege op Thijn. Tim speelde zeer goed en gedreven. Met rustig en bekeken spel en vooral door goed om te gaan met aanwijzingen wist hij eerste te worden.

Over de wedstrijden van Bjarne, 11 jaar, valt veel minder te zeggen. Bjarne traint de laatste tijd vaker en wordt steeds beter. Bijna iedere forehand of backhand topspinbal levert een punt op. Samengevat: Bjarne was oppermachtig in zijn poule en won alle games dik. Gemiddeld haalden zijn tegenstanders maar 5 punten per game. Na een dag van flink sporten keerden de mannen ieder met een gouden beker huiswaarts.

Minimeerkampen, Bjarne en Tim 230515

Bjarne Olofsen (links) en Tim Hoveling, de trotse prijswinnaars.