Thuiswedstrijden dames 1 en heren 1 in de eredivisie

Terwijl de lagere landelijke teams en de jeugd dit weekend vrij zijn, spelen de beide eredivisieteams van Hilversum zaterdag 6 februari belangrijke thuiswedstrijden (aanvang 16 uur). Beide teams zijn nog volop verwikkeld in de strijd om handhaving in de hoogste klasse van de tafeltenniscompetitie.

,,Aangezien er zaterdag twee eredivisiewedstrijden tegelijkertijd worden gespeeld (aanvang 16 uur), hebben we een mooi programma en hopen we op veel supporters”, zegt damescoach Lex Bruijn. In de strijd met Heerlen en Westa om de toch wel belangrijke zesde plaats moet zijn team proberen koploper en landskampioen Den Helder een één of meerdere puntjes af te snoepen.

Een zesde plek geeft in de eindrangschikking voordelen bij het spelen van de play-down wedstrijden na de competitie. Goed nieuws voor Hilversum is dat Alice Vos zo goed als hersteld is van een hamstringblessure, die ze opliep tijdens de AK. Marianna Rolikova is de laatste weken in blakende vorm getuige haar toernooizege bij de Nederlandse Kampioenschappen voor B-licenties en het veroveren van de damestitel bij de Afdelingskampioenschappen .

Teamselectie Hilversum

1. Marianne Rolikova 2. Alice Vos 3. Lisette van Es 4. Heleen Hop

Teamselectie Dozy Den Helder/Noordkop

1. Ana Gogorita 2. Yun Zhang 3. Melanie Bierdrager 4. Yoeke Gunsing

Stand eredivisie dames:

Dozy Den Helder/Noordkop 10 – 54

SKF                                            10 – 48

VTV/Silvery Dragon              10 – 37

Scylla                                        10 – 34

TTV Lybrae Heerlen             10 – 23

Hilversum                               10 – 23

AnytimeFitness/Westa        10 – 18

US                                             10 – 5

Heleen Hop2, Final Four 020515

Heleen Hop is altijd bereid de strijd aan te gaan

Ook het eerste herenteam krijgt een sterke tegenstander op bezoek. Itass/DTK’70 staat tweede op de ranglijst en heeft met oud-Nederlands kampioenen Michel de Boer en Barry Wijers zeer veel ervaring in huis. De uitwedstrijd in Klazienaveen begin oktober verloor Hilversum met 5-1.

Net als dames moeten ook de heren vechten voor elk punt in de strijd om lijfsbehoud. Scylla, FVT en Klimaatgroep Stars zijn de concurrenten in de play-down wedstrijden, die na de reguliere competitie zullen plaatsvinden. Beide eredivisiewedstrijden beginnen zaterdag om 16 uur.

Teamselectie Hilversum

1. Nathan vd Lee 2. Jelle Goossens 3. Gamal de Groot 4. Frank Rengenhart

Teamselectie Itass/DTK ’70

1. Michel de Boer 2. Barry Wijers 3. Bas Hergelink 4. Patrick Oeij