Thomas Groot Nibbelink nieuwe clubkampioen jeugd

Hilversum heeft een nieuwe clubkampioen bij de jeugd. Thomas Groot Nibbelink nam de kampioensbeker over van Teun Salentijn, die inmiddels is doorgestroomd naar de senioren.

Thomas werd dik verdiend winnaar van de machtige wisselbeker. Hij bleef de hele dag ongeslagen. De 16-jarige Almeerder, die een A-licentie heeft bij de jeugd O17, werd eerder al clubkampioen senioren bij ATC.  Behalve met twee enkelprijzen plus de grote wisselbeker wist hij ook het dubbelspel te winnen met Israel Bartelink Groeneveld aan zijn zijde.

Zowel in de Ratingklasse als in de Verzamelklasse rekende hij in de finale af met Fu Shan Lamers. Fu Shan kon het tijdens de ochtendsessie z’n tegenstander nog lastig maken, maar aan het eind van de dag werd al snel duidelijk dat Thomas de meest fitte speler was van de twee en moeiteloos met 3-0 de titel binnensleepte. De halve finale tegen Israel Bartelink had Fu Shan veel kracht gekost. Hij wist de spannendste partij van de dag met 13-11 in de vijfde game te winnen van zijn opponent uit team 1. Maar in de finale had hij dus zijn kruit verschoten.

Behalve Thomas was er nog een speler die deze dag met drie trofeeën van de rijkelijk gevulde prijzentafel naar huis ging.  Dat was de 12-jarige Gijs Venderbos. Hij werd één keer eerste en twee keer tweede.

De hele dag werd er fanatiek maar sportief gestreden om de vele prijzen die deze dag te verdienen waren. Er deden dit jaar 26 jeugdspelers mee aan de Clubkampioenschappen, iets minder dan voorgaande jaren. Na meer dan 6 uur tafeltennis werd duidelijk wie de gelukkigen waren. Alle nieuwelingen en spelers uit de startersklasse ontvingen een herinneringsmedaille voor hun deelname aan het evenement.
De komende twee weekenden is het opnieuw druk in het Hilversumse Tafeltenniscentrum als de Regio Kampioenschappen van Midden plaatsvinden. Daarna begint de voorjaarscompetitie.

Prijswinnaars clubkampioenschappen 6-1-2024 (tekst onder de foto):

Verzamelklasse 1:
1e  Thomas Groot Nibbelink (Clubkampioen jeugd 2024)
2e  Fu Shan Lamers
Verzamelklasse 2: