The Victory verslaat heren 1

In een sportieve wedstrijd liet The Victory uit Weesp zien dat zij de terechte nummer twee in de eerste divisie zijn. Met een nipte 6-4 overwinning wisten zij de gedoodverfde kampioen op de knieën te krijgen.

Hilversum verscheen alweer met een invaller aan de start. Marcel Hofman, eerder goed voor een overwinning tegen Bergeijk, wist dit keer dit succes niet te herhalen en kwam niet tot winst.

Kopman Martin Khatchanov stond er gewoon weer. In zijn eerste wedstrijd wist oud-Hilversummer Frank van der Wurff door prima verzorgd spel het Martin knap moeilijk te maken, met zelfs kansen op winst in de vierde game. In de beslissende vijfde game gaf Martin nog even iets extra’s en wist met 11-5 te winnen.

Onder het publiek waren de nodige Hilversummers en iedereen keek uit naar de wedstrijd tussen de twee beste spelers uit de competitie, Arturs Reinholds en Martin Khatchanov. Ook nu was Martin te sterk voor de speler uit Letland, hoewel deze het wel beter deed dan in de thuiswedstrijd van Hilversum. Tegen Fjodor Rademaker kwam Martin geen moment in gevaar.

Cosmin Stan had last van de nieuwe tafel van the Victory. Deze was nog erg stroef en de ballen stuiterden niet op zoals normaal het geval is. Cosmin had moeite zich aan te passen en miste veel ballen. Tegen Reinholds ging de strijd redelijk gelijk op, maar de vele ‘unforced errors’ deden hem de das om. In zijn wedstrijd tegen Frank van der Wurff had hij hetzelfde probleem en gesterkt door de missers van Cosmin ging Frank steeds beter spelen. Hij bracht meer en meer ballen terug en maakte bijna geen onnodige fouten. Toch leek het er lang op dat Cosmin toch de wedstrijd naar zich toe kon trekken, maar in de vijfde game steeg Frank boven zichzelf uit en wist met prima spel de pot naar zich toe te trekken.