Team 6 en team 25 vroege kampioenen bij Hilversum

De eerste twee kampioenen van Hilversum zijn bekend. Team 6 veroverde de titel in de eerste klas na een voortreffelijke competitie en promoveert naar de hoofdklasse. Team 25 werd vrijdag kampioen in de 6e klasse.

Team 6 heeft met nog een wedstrijd te spelen maar liefst 16 punten voorsprong op de  voormalige concurrent. In de uitwedstrijd tegen Almeerspin werd vrijdag een duidelijke 9 – 1 winstscore neergezet, waarmee de strijd om het kampioenschap beslist werd.  Caspar Veenboer, Marnix Karssenberg, Tibout Hemmes en Martin Westerbeek hebben het beste in elkaar naar boven gehaald. Van de 1e klasse promoveren ze naar de hoofdklasse. Vanwege de uitwedstrijd heeft dit team nog geen bloemen in ontvangst mogen nemen. Dat gebeurt bij de komende thuiswedstrijd.

Ook team 25 werd vrijdag met vlag en wimpel kampioen.  Duco Lieste, Jan Hagen en Simon Klees bleken een maatje te groot voor de 6e klasse. 6 Punten hadden ze nog nodig. Het werden er 8 tegen Over ’t Net uit Amersfoort. In alle bescheidenheid meldde Jan nog dat hij ’het echt wel moeilijk had gehad’ en Simon vertelde maar 61 procent te hebben gespeeld, maar het lijken me voor de 5e klasse kampioenskandidaten. Kopman Duco Lieste bleef tegen Over ’t Net opnieuw ongeslagen. Hij heeft deze competitie nog geen partij verloren en is een serieuze kandidaat voor het winnen van de voorjaarspercentagebeker. Het team kreeg vrijdag na het binnenhalen van de ontbrekende punten de bloemen overhandigd.

Jan Kroon