Team 4 snoept lastig FVT 2 vier punten af

Hilversum 4- FVT 2 4-6

Hilversum had in de opening van de competitie gelijk een pittige tegenstander in FVT 2, dat vorig jaar op een punt handhaving in de 2e divisie misliep. De tegenpartij kwam opdagen met Vernon Pieternella (67% 2e div), Ronald Vijverberg(41% 2e div)  en Stephan Tromer(33% 2e div). Hilversum 4  had alle spelers beschikbaar en koos ervoor om in de bekende opstelling Tjarko Bosma, Jan Dubbelaar en Donald Hessing de strijd aan te gaan. De opening van de wedstrijd ging gelijk op, waarbij Jan Dubbelaar en Stephan Tromer er een fraaie wedstrijd van maakten. Stephan gewapend met lange noppen op de backhand en in het bezit van een mannelijke forehand, wist het Jan goed lastig te maken. Jan won knap de wedstrijd door op de beslissende momenten net wat doortastender te zijn dan zijn tegenstander. Het tweede punt kwam tot stand door goed samenspel tussen Jan en Donald, die met  minimaal verschil in de vijfde het dubbel van Ronald en Vernon wisten te winnen.

Ook het derde en vierde punt werden gescoord door winstpartijen op Stephan Tromer. Donald herpakte zich na ziin verlies tegen Vijverberg door eenvoudig van Stephan te winnen. Tjarko had aanzienlijk meer zweetdruppels nodig. Het thuisfront zag dat Tjarko knap een achterstand in de vijfde goedmaakte en met twee punten verschil de overwinning veilig stelde. In de overige wedstrijden werd er leuk meegespeeld, maar was het duidelijk de power van Vernon of het verfijnde spel van Ronald die de Hilversum mannen te veel in de problemen brachten. Volgende week staat Middelburg op het programma die onder andere Kalun Yu op de teamlijst heeft staan.