Talentjes in de dop maken kennis met tafeltennis

Een grote tafel vol met bekers, een mand met fraaie oorkondes en extra prijsjes voor de loterij. Er viel genoeg te winnen voor de 165 kinderen van basisscholen die zondag 24 maart meededen aan het Kinder Tafeltennisfeest.

Natuurlijk ging het er vooral om kinderen een leuke en sportieve dag te bezorgen. Voor velen was het eerste kennismaking met tafeltennis. Anderen hadden vorig jaar al meegedaan aan het evenement. Zowel ’s ochtends als ’s middags waren de speelzalen in Tafeltenniscentrum Centrum vol met kinderen. De leerlingen van groep 3, 4 en 5 vermaakten zich met een spelletjescircuit. Ze moesten hun behendigheid en balvaardigheid tonen op acht verschillende onderdelen. Zo was er onder andere een balletjesrace. Ook moesten de kinderen een balletje door een pijp laten rollen. Nieuw dit jaar was de mogelijkheid om tegen de tafeltennisrobot te spelen. Dit spectaculaire onderdeel viel bij de kinderen zeer in de smaak.

Vrijwilligers van TTV Hilversum zorgden ervoor dat alles op rolletjes liep. ’s Middags was er een grote opkomst bij het tafeltennistoernooi, waarvoor ruim 100 kinderen van 9 verschillende scholen zich hadden ingeschreven. Voor het eerst deed ook een school uit Nederhorst den Berg mee: de Meester Kremerschool, die direct in de prijzen viel.

De spelertjes waren ingedeeld in poules van 4 en 5 spelers in hun eigen leeftijdsklasse. De twee besten van elke poule speelden door naar het hoofdtoernooi, de nummers 3, 4 en 5 werden ingedeeld in het troosttoernooi. Op diverse tafels waren zeer mooie wedstrijden te zien. Doordat veel scholen tegenwoordig een tafeltennistafel hebben staan, hadden veel kinderen te voren al kunnen oefenen. De wedstrijden werden tegelijk gespeeld in twee zalen op 24 tafels. Op die manier werden in vier uur tijd werden meer dan 500 partijen afgewerkt!

Aan het eind van de middag konden de bekers en medailles worden uitgereikt onder het toeziend oog van de trotse ouders. Dit jaar waren de Lorentzschool en de Violenschool het meest succesvol, maar veel scholen die meededen, wonnen één of meerdere prijzen. Ttv Hilversum kon terugkijken op een geslaagd tafeltennisevemenent. De vereniging hoopt op deze manier nog meer kinderen enthousiast te maken voor de tafeltennissport. Alle kinderen die meededen aan het Kinder Tafeltennisfeest, kregen een oorkonde en een verrassingspakket met onder andere vier gratis proeflessen bij TTV Hilversum. Deze proeflessen vinden plaats op maandagmiddag van 17 tot 18.15 uur. Hilversum heeft momenteel al een jeugdafdeling van zo’n 75 leden. Met in totaal 320 leden is Hilversum de grootste van de ongeveer 600 tafeltennisverenigingen in Nederland.

De prijswinnaars van het Kinder Tafeltennisfeest 2013:

NTTB-leden, groep 7/8:

1. Jari Smallenburg (Lorentzschool)
  2. Bas Swart (Violenschool)
  3. Maarten Kooij (De Wilge)

NTTB-leden: groep 5/6:

1. Elliot Mattei (Violenschool Int.)
  2. Jamie Vugt (HSV)
  3. Siddarth Takhirwala (Violenschool Int.)

Groep 8, hoofdtoernooi:

1. Niels de Ridder (Meester Kremerschool)
  2. Joost ten Barge (Elckerlycschool)
  3. Joost Vijverberg (Montessorischool Centrum)

Groep 8, troosttoernooi:

1. Björn Franke (De Wilge)
  2. Dennis Ridder (De Wilge)

Groep 7, hoofdtoernooi:

1. Sven Raven (Lorentzschool)
  2. Idas Nebbeling (Lorentzschool)
  3. David Olde (Lorentzschool)

Groep 7, troosttoernooi:

1. Kai Koven (Violenschool)
  2. Mattias Assendelft (Violenschool)

Groep 5/6, hoofdtoernooi:

1. Theo Delcourt (Violenschool Int.)
  2. James Mather (Violenschool Int.)
  3. Sebastian Naim (Violenschool Int.)

Groep 5/6, troosttoernooi:

1. Yuraj Mangalgi (Violenschool Int.)
  2. Ole van Holten (Jan van Rijckenborghschool)