Tafeltennismekka krijgt nieuw tapijt en nieuwe tafelbladen

In het jubileumjaar ondergaat onze hoofdzaal een bescheiden opknapbeurt. Na twaalf jaar trouwe dienst zijn deze week de looppaden in het middengedeelte van de zaal vervangen door nieuw tapijt. De oude vloerbedekking was versleten. De 25 meter lange tapijtrollen zijn dikker dan het oude tapijt en kunnen tegen een stootje. De nieuwe vloerbedekking is deze week vakkundig gelegd door clublid Patrick Roelofs en zijn zoon. Het middengedeelte van de zaal ziet er nu weer strak uit. Deze maand worden ook flink wat bladen van de tafeltennistafels vernieuwd door leden van de materiaalcommissie. Na jaren intensief bespeeld te zijn, zijn veel bovenbladen aan vervanging toe. Bij de Joola Olympic tafels die in onze zaal staan, zijn nieuwe bladen los leverbaar. Bij veel andere tafeltennistafels is dat niet mogelijk. Omdat de onderstellen nog in goede staat zijn, scheelt dit de vereniging enige duizenden euro’s. De materiaalcommissie heeft in de loop der jaren de nodige ervaring opgedaan met het vervangen van de tafelbladen. Desalniettemin is het een intensieve klus, waar flink wat uurtjes vrijwilligerswerk in gaan zitten.

Met het vernieuwen van het tapijt en het vernieuwen van de tafelbladen is ons tafeltennismekka weer piekfijn in orde.

Tapijt zaal 2Tapijt zaal 1

De onderlaag van het oude tapijt laat flinke sporen na op de speelvloer. De nieuwe vloerbedekking is iets donkerder en dikker dan de vorige.