Tafeltenniscentrum voor langere tijd gesloten (nieuwe update)

Het Tafeltenniscentrum blijft in elk geval tot 1 juni gesloten. Dit vanwege nieuwe drastische maatregelen die vandaag door de overheid zijn afgekondigd in verband met de bestrijding van het coronavirus. Een van die maatregelen is dat tot genoemde datum alle bijeenkomsten (groot of klein) verboden zijn.

‘Het spijt ons te moeten mededelen dat ons mooie Tafeltenniscentrum, dat normaliter een sportief en sociaal trefpunt is voor velen, tot tenminste 1 juni dicht blijft’, zegt het bestuur in een brief aan haar leden. Het betekent dat het clubleven van TTV Hilversum en alle andere sportverenigingen voor langere tijd volledig stil komt te liggen.

Dat hakt er behoorlijk in. ‘We beseffen dat velen van jullie het clubleven zullen missen de komende tijd: het vertrouwde gevoel om lekker een balletje te kunnen slaan, en het sociale contact dat daar onlosmakelijk mee verbonden is. Wie had dit kunnen bevroeden toen we nog maar kort geleden een toast uitbrachten op het nieuwe jaar en elkaar een gezond én sportief 2020 toewensten. Nu is er die vreemde paradox: om gezond te kunnen blijven, kunnen we voorlopig niet sporten. Gedeelde smart is halve smart: we zitten met z’n allen in hetzelfde schuitje’, aldus het bestuur.

Voor onze vereniging betekent dit concreet dat behalve de wekelijkse trainingen en het vrijspelen ook diverse evenementen geen doorgang vinden: daaronder het Familie- en Daviscuptoernooi (26 april), en de drukbezochte eredivisiefinales op Hemelsvaartsdag. Ook de competitie is abrupt ten einde gekomen. De in april geplande Algemene Ledenvergadering is tot nader order uitgesteld.

Tot slot: ‘Het allerbelangrijkst is nu dat iedereen in goede gezondheid blijft. Dat geldt eens te meer voor leden die lichamelijk kwetsbaar zijn. Wees voorzichtig, hou je aan de richtlijnen van de overheid en neem geen onnodige risico’s’.