Tafeltenniscentrum gaat per 1 juli weer open.

Wij mogen per 1 juli weer de zaal in om te tafeltennissen, mits de verspreiding van het coronavirus onder controle blijft. De overheid geeft pas in de laatste week van juni definitief groen licht. Ook de bar en kantine mogen, onder strikte voorwaarden, weer open. In de versoepeling van de maatregelen is voor de sport ook opgenomen dat per 1 juni door de gehele leeftijdsgroep tot en met 18 jaar de 1,5 meter niet gehandhaafd hoeft te worden. Vanaf 1 juli gelden dezelfde regels voor het binnensporten.

Onder welke voorwaarden leden weer een balletje kunnen slaan in het Tafeltenniscentrum en met welke regels en restricties ze rekening moeten houden, is op dit moment nog niet bekend. De clubs moeten wachten op de protocollen die de NTTB binnenkort naar buiten brengt en kunnen daarna zelf aan de slag. Het bestuur is bezig met een aangepaste indeling van zaal en kantine en met het opstellen van een protocol dat door de gemeente moet worden goedgekeurd. Een van de zaken die bijvoorbeeld nog niet vaststaat is of er een tafelreserveringssyteem wordt ingevoerd.  Het bestuur hoopt hierover in de tweede helft van juni meer duidelijkheid te kunnen verschaffen.

NTTB-voorzitter Jan Simons is opgelucht over de vervroegde openstelling onder voorbehoud. ,,De afgelopen periode was een zware periode voor ons allen. Onzekerheid over onze gezondheid en die van onze naasten domineerde ons bestaan. Dagelijks werden we overspoeld met nieuwe cijfers en informatie. Kon u het allemaal nog volgen? Ook konden we onze mooie sport niet meer beoefenen. Tafeltennis is naast bewegen ook elkaar ontmoeten; het delen van mooie en soms minder mooie dingen met elkaar. In de laatste weken kreeg ik mailtjes, telefoontjes en appjes van u met de vragen: ‘Wanneer mogen we weer starten? Kunnen we in september wel competitie spelen? Waarom de buitensporten wel en wij niet?’ Gelukkig er is nu duidelijkheid. We moeten nog even volhouden, maar vanaf 1 juli kunnen we weer beginnen. Ik heb er zin in en u zeker ook!”