Tafeltennis voor 4 tot 6 jaar: aanmeldingen welkom!

Tafeltennisvereniging Hilversum start als eerste vereniging in de afdeling Midden met tafeltennis voor kinderen van 4 tot 6 jaar. De vereniging biedt hiervoor een speciaal lesprogramma aan op maandagen van 16.15 tot 17 uur. Het gaat om een proefproject. Aanmeldingen zijn welkom.

Tafeltennis is een sport die veel kinderen leuk vinden. Maar ze worden vaak pas lid van een vereniging, wanneer ze al een andere sport beoefenen. Bijvoorbeeld voetbal of hockey. Hilversum wil jonge kinderen eerder met tafeltennis laten kennismaken, in de hoop dat ze later voor deze sport zullen kiezen.

Batje Vier

Tafeltennis is uitdagend, veilig en goed voor de ontwikkeling van de motoriek van uw kind. Hilversum heeft, als grootste tafeltennisclub van Nederland, veel ervaring het met het training geven aan jonge kinderen. Als onze trainers hebben of één of meerdere trainersdiploma’s op zak. Onder de naam ‘Batje Vier’ heeft TTV Hilversum een speciaal lesprogramma ontwikkeld voor kinderen van 4 tot 6 jaar.  De kinderen leren spelenderwijs  de eerste beginselen van de tafeltennissport. Waarnemen, de bal plaatsen, oog-handcoördinatie, de batgreep en de forehand- en backhandslag. Op 6-jarige leeftijd wordt gekeken of een kind voldoende vaardigheden heeft ontwikkeld om door te stromen naar de een oudere leeftijdsgroep.

Gratis proeflessen

De lessen voor kinderen van 4 tot 6 jaar worden gegeven op maandag van 16.15 tot 17 uur (niet op maandag 7 oktober). Deelnemers krijgen vier gratis proeflessen. Daarna kunt u beslissen of uw kind lid wordt van TTV Hilversum. Uiteraard zijn ook kinderen ouder dan 6 jaar van harte welkom bij TTV Hilversum. De training voor beginners van 7 tot 12 jaar is eveneens op maandag, van 17.15 tot 18.30 uur. Meer informatie is te verkrijgen bij mevr. Herna Mol, b.mol@chello.nl