Super Saturday’s op 4 en 11 februari, ook vrijspelen voor jeugd en senioren

De landelijke voorjaarscompetitie belooft weer het nodige spektakel te brengen. Omdat zowel team 2 als team 3 afgelopen herfstcompetitie  kampioen werd, heeft Hilversum dit seizoen teams in de eerste, tweede en derde divisie. Team 3, gepromoveerd vanuit de hoofdklasse, heeft ervoor gekozen om de landelijke thuiswedstrijden op vrijdagavond te spelen. Dit team zullen we in de aankondigingen van Super Saturday (4 februari en 11 februari) buiten beschouwing laten. Dames 1 heeft een enigszins afwijkend programma en speelt op 11 februari uit.

Alle thuiswedstrijden op zaterdag beginnen zoals gebruikelijk om 16 uur. Komende zaterdag krijgen de spelers van de landelijke teams voor aanvang hun nieuwe clubshirt uitgereikt, zodat ze hun eerste thuiswedstrijd van het seizoen in de nieuwe outfit zullen spelen.

Liever zelf een balletje slaan tijdens Super Saturday? Dat kan! De Oskamzaal is tijdens Super Saturday open voor clubleden (jeugd en senioren) die graag zelf een balletje willen slaan.

De tijden waarop je kunt vrijspelen in de Oskamzaal:
Zaterdag 4 februari:   tussen 13.00 en 19.00 uur
Zaterdag 11 februari: tussen 13.00 en 19.00 uur

Je bent van harte welkom in ons gezellige Tafeltenniscentrum aan de Vaartweg. Natuurlijk staat zoals altijd het barpersoneel weer voor je klaar met een drankje, borrelhap, of maaltijdschotel.

’s Ochtends vanaf 11 uur komen alle jeugdteams van Hilversum al in actie, waarvan de teams 1 t/m 3 eveneens uitkomen in de landelijke competitie. Vind je het leuk om de aankomende talenten aan het werk te zien, dan kun je al vanaf 11 uur in onze zaal terecht.

Het programma voor de komende weken:
Heren, eerste divisie, poule B:

Zaterdag 4 februari:   HiIversum 1 –  Buitenpost 1 (aanvang 16.00 uur)
Zaterdag 11 februari: HiIversum 1 –  Tempo Team 1 (aanvang 16.00 uur)

Teamselectie: Elwin Huiden, Arnoud Meijer, Mick de Vette

Team 1 startte de voorjaarscompetitie met een 4-3 overwinning op TTV Ede, waarbij Mick de Vette zijn beide enkelspelen wist te winnen. Samen met Arnoud Meijer trok hij in de slotpartij ook het dubbel naar zich toe. Elwin Huiden stelde met twee verliespartijen teleur.

Hopelijk is Elwin komende zaterdag beter in vorm tegen Buitenpost. In de vorige competitie sloeg hij zowel routinier Peter Verweij als Thomas Kuijer eenvoudig van tafel en won Hilversum overtuigend met 6-1. Een resultaat waarvoor ons eerste de handen zou dichtknijpen.

Een week later komt Tempo Team op bezoek en wordt een wedstrijd op het scherp van de snede verwacht. Veteraan Fjodor Rademaker is nog altijd bezeten van het spelletje en staat vrijwel dagelijks achter de tafel. En ook Marco van Elferen is geen speler die zich gemakkelijk laat verslaan. Kortom, Hilversum zal in deze wedstrijd vol aan de bak moeten en hopelijk met steun van het thuispubliek een goed resultaat neerzetten.

Heren, tweede divisie, poule B:

Zaterdag 4 februari:   HiIversum 2 – Hercules 1 (aanvang 16.00 uur)
Zaterdag 11 februari: HiIversum 2 – FTTC 1 (aanvang 16.00 uur)

Teamselectie: Teun Salentijn, Lars Banning, Yoeke Gunsing, Rick Bakker,
Daan Bakker

Het promoveerde tweede team van Hilversum is qua samenstelling ongewijzigd gebleven. Het jeugdige vijftal gaat een zwaar seizoen tegemoet in de tweede divisie. Kopman Teun sleepte in de openingswedstrijd tegen Alexandria 2 twee zwaarbevochten overwinningen uit het vuur, maar daarmee kon hij niet voorkomen dat zijn team met 7-3 kopje onder ging.
Blauw Wit en FTTC zijn de teams die Hilversum onder zich moet zien te houden. De mannen uit Franeker komen volgende week zaterdag op bezoek en daarna kunnen we beter inschatten wat de overlevingskansen zijn van Hilversum in deze poule.
Een nog grotere uitdaging staat team 2 komende zaterdag te wachten in de thuiswedstrijd tegen het beresterke Hercules 1. De club uit Terborg is met ex-eredivisiespeler Jurgen Pastoors en de broers Daan en Aron Sanders mede-favoriet voor het kampioenschap. De broers Sanders speelden afgelopen voorjaar in de Oskamzaal een spetterende finale van het Nederlands Kampioenschap bij de jeugd voor zo’n 200 enthousiaste toeschouwers.

Dames eerste divisie, poule B:

Zaterdag 4 februari: HiIversum 1 – SVE 1 (aanvang 16.00 uur)

Teamselectie:
Angelique van den Bosch, Rosa Bosselaar, Annerieke Plette, Mirjam Franssen, Aniek Jansen, Nina Romano.

Zaterdag spelen de dames hun enige thuiswedstrijd tot 18 maart. SVE uit Utrecht is een oude bekende van het damesteam. Zoals zo vaak in de damescompetitie is het moeilijk te voorspellen hoe de wedstrijd zal verlopen, omdat het volkomen afhankelijk is van de opstellingen.

Zeker is dat SVE met Loes Doornbos, Renske de Wijs en Christel Petiet een sterk team op de been kan brengen. Toch is coach Lex Bruijn positief gestemd over zaterdag. Wil zijn team zich kunnen handhaven in de 1e divisie, zal na de winst op Het Markiezaat, ook een zege op SVE noodzakelijk zijn.