Zaterdag topwedstrijden in Hilversumse ‘pingpongdôme’!

De tafeltenniscompetitie nadert z’n ontknoping. De komende twee weken (2 en 9 november), spelen de landelijke teams van Hilversum hun laatste thuiswedstrijden van het seizoen. Komende zaterdag speelt ook het eredivisieteam thuis. Een onvervalste Super Saturday!

Eredivisie heren: Hilversum 1 – FVT 1 (aanvang 16 uur)

Teamselectie: Merijn de Bruin, Tycho Dekkers, Nathan van der Lee en Frank Rengenhart

Heren 1 kan zich handhaven in de eredivisie, wat als debutant natuurlijk een formibadele prestatie zou zijn. Hilversum moet proberen zich te plaatsen bij de beste zes. Zaterdag komt het sterke FVT op bezoek. De Rotterdammers hebben met Laurens Tromer, Martin Khatchanov en Patrick Oeij (aangevuld met routinier Barry Weijers) een jong en aantrekkelijk team.  Dat is goed nieuws voor de tafeltennisliefhebbers, die zaterdag het Hilversumse ‘pingpongdôme’ bezoeken. Het kan zaterdag een interessante krachtmeting worden, zeker wanneer coach Hijne Frank Rengenhart weer eens opstelt. Hij is dit seizoen pas één keer in actie is gekomen.

Prognose uitslag: 2-4

Dames eerste divisie: Hilversum 1 – Vriendenschaar 1 (aanvang 16 uur)

Teamselectie: Guusje Hendriks, Kelly Leideritz, Marianna Rolikova, Eilsa Stuveling

Het damesteam van Hilversum is op weg naar de eredivisie. De voorsprong op de nummer 2, Zwolle is 7 punten. Zaterdag kan Hilversum de voorsprong verder uitbreiden door een monsterscore te behalen tegen Vriendenschaar, dat onderaan de ranglijst bungelt.

Prognose uitslag: 9-1

Heren tweede divisie: Hilversum 2 – Smash (Monster) 1 (aanvang 16 uur)

Opstelling:  Jelle Goossens, Arnoud Meijer en Wilfred Schipper

Nog nooit was het tweede team van Hilversum zo dicht bij de fel begeerde promotie. Jelle, Arnoud en Wilfred hebben de capaciteiten om in de eerste divisie te strijden voor handhaving. Met een voorsprong van 14 punten kan het kampioenschap de mannen bijna niet meer ontgaan. Smash heeft 31 punten, één punt boven gemiddeld, maar is nog lang niet zeker van lijfbehoud in de tweede divisie. Het zal z’n huid duur willen verkopen tegen de gedoodverfde favoriet voor de titel.

Prognose uitslag: 7-3

Tweede divisie: Hilversum 3 – Red Stars (aanvang 16 uur)

Teamselectie:  Lars Adema, Hans den Blanken, Ilan Meijer, Wouter Schoeber

Ons derde team gaat voor handhaving in de tweede divisie en gezegd moet worden dat er tot dusverre redelijk goed gepresteerd wordt. Afgelopen zaterdag droeg invaller Donald Hessing overigens in belangrijke mate bij aan een goed resultaat: 5-5 tegen het hoger aangeslagen Kluis uit Geleen. Zaterdag komt Red Stars uit Venray op bezoek, dat met Ronald Bogaard over één van de sterkste spelers uit de tweede divisie beschikt. Punten sprokkelen en het publiek vermaken, dat is het credo.

Prognose uitslag: 4-6

Derde divisie: Hilversum 4 – HTC 1 (aanvang 16 uur)

Teamselectie: René Arbon, Wouter van der Mark, Raymond van Putten, René van de Velde

De topper tussen de nummers 1 en 2 in groep C van de derde divisie. De 8-2 nederlaag in de heenwedstrijd kwam hard aan voor Van Putten en co, die ongetwijfeld belust zijn op revanche tegen het team uit Hoofddorp. Het vierde heeft 1 punt voorsprong op de concurrent en houdt dus bij een gelijkspel of meer de koppositie in handen. Het vierde moet dus zaterdag met de billen bloot en laten zien wat het waard is.

Prognose uitslag:  5-5

Jeugd Landelijk A: Hilversum 1 – HTC 1 (aanvang 11 uur)

Opstelling: Heleen Hop, Roy Kapel, Patrik Roest

Ook het eerste jeugdteam neemt het op tegen HTC. Alleen gaat het hier niet om de koppositie. In tegenstelling tot Hilversum heeft HTC nog wel kans op plaatsing voor de kampioenspoule. Hilversum wil revanche nemen voor de 6-4 nederlaag in de uitwedstrijd.

Prognose uitslag: 5-5

Super Saturday 064