Super Saturday: team 1, 2 en 3 aan kop!

De landelijke teams van Hilversum kennen een flitsende seizoenstart. Na 3 speelronden staan zowel team 1, als team 2 en 3 aan kop. Een ongekende weelde. De tweede Super Saturday komende zaterdag in de ‘Green Box’ aan de Vaartweg, is dan ook bij voorbaat de moeite waard. Zaterdag zal blijken of onze topteams hun kampioensapiraties opnieuw  kunnen waarmaken. Je bent harte welkom om onze top teams aan te moedigen. Alle wedstrijden beginnen om 16 uur. Natuurlijk staat het barteam weer klaar om een drankje en een hapje te verzorgen, inclusief de befaamde Hilversum Burger en maaltijdschotel.

Eerste divisie, poule B:

Hilversum 1 – Vriendenschaar 1

Teamselectie: Jelle Goossens, Ruan Greyling,  Patrick Oeij, Cosmin Stan. Coach: Bert Olofsen.

Het versterkte eerste herenteam heeft de ambitie om in de eredivisie terug te keren en  is tot dusverre ongeslagen gebleven. Na 3 wedstrijden staat ons vlaggeschip bovenaan met 24 punten, gevolgd door Pecos met 22 punten. Een plaats bij de bovenste drie is voldoende voor plaatsing in de promotieklasse, maar coach Bert Olofsen vindt dat de mannen aan hun  stand verplicht zijn om het kampioenschap binnen te halen. Zaterdag a.s. is Tempo Team, met John Scott als bekendste speler, de tegenstander. De verwachting is dat Jelle, Ruan, Patrick en Cosmin hun zegereeks zullen voortzetten. Behalve een puik resultaat is het tevens van belang om de toeschouwers aantrekkelijk tafeltennis voor te schotelen.

Derde divisie, poule F:

Hilversum 2 – HBC 1

Teamselectie:  Hans den Blanken, Wouter van der Mark, Mick de Vette, Lars de Visser. Coach: Robert de BieHet sterk verjongde team 1 is tot dusverre dé verrassing van dit seizoen. Dat de twee jeugdige talenten Mick de Vette (14) en Lars de Visser (15) zo goed zouden presteren bij hun debuut in de landelijke seniorencompetitie, hadden weinigen verwacht. Mick won tot nog toe 8 van de 9 partijen en Lars 7. Daardoor gaat team 2 na 3 wedstrijden aan kop met 25 punten, op 5 punten afstand gevolgd door HBC. Juist dat team komt zaterdag op bezoek. De youngsters staat een pittige uitdaging te wachten. HBC is een lastige en ervaren tegenstander, waarvan niet zomaar gewonnen wordt. Kopman Jeroen Kuijt is deze competitie nog ongeslagen en zijn team wil, net als Hilversum, promoveren naar de tweede divisie. Spanning verzekerd!

Derde divisie A, poule G:

Hilversum 3 – Twenty One Up 1

Teamselectie: Tjarko Bosma, Tali Cohen, Jan Dubelaar, Donald Hessing

Ook team 3 heeft de concurrenten tot dusverre het nakijken gegeven en staat met 21 punten aan kop. Met het trio Bosma, Dubelaar en Hessing is team 3 een oerdegelijke 3e divisionist. Dank zij de versterking in de persoon van Tali Cohen heeft dit team zich ontpopt als kampioenskandiaat. De strijd is echter nog lang niet gestreden en het bezoekende Twenty-One-Up, dat 4e staat, kan het de Hilversummers zaterdag knap moeilijk gaan maken. Oppassen dus!

Derde divisie, poule H:

Hilversum 4 – Stede Broec 1

Teamselectie: Lars Adema, Sander van Buul, Danny Mol, Wouter Schoeber,  René van der Velde

Na de 9-1 nederlaag tegen Assen, waarbij invaller Caspar Veenboer het enige punt scoorde, staat team 4 afgetekend op een degradatieplek. En de vraag is of de mannen in staat zullen zijn het onheil af te wenden. Veel zal afhangen van de opstelling tegen de directe concurrenten en de bereidheid om eendrachtig te strijden voor handhaving. Tegen de  modale 3e divisionist Stede Broec zullen 4 à 5 punten gescoord moeten worden om niet verder achterop te raken.

Dames eerste divisie:

Hilversum 1 – Vriendenschaar 1

Teamselectie: Nanda Bloom , Sanne Briefjes, Neha Gupta, Lisa Mattheij. Coach: Caspar Veenboer

Wat is er nog mogelijk voor dames 1 na het wonder van Roelofarendsveen? Met invaller-coach Erik van Buul werd een even klinkende als opzienbarende 9-1 overwinning behaald. We zijn benieuwd of de jonkies nu ook het degelijke Vriendenschaar kunnen verschalken. Aan de inzet zal het zeker niet liggen, want de meiden zijn tot op het bot gemotiveerd.