Super Saturday: Heren 1 in de race voor promotie naar de eredivisie

De landelijke voorjaarscompetitie 2023 nadert z’n ontknoping. En alle supporters van de landelijke teams kunnen dat van dichtbij meemaken. Hilversum eindigt het seizoen namelijk met twee Super Saturday’s op 15 en 22 april! Wie komende zaterdag ons Tafeltenniscentrum bezoekt, valt met z’n neus in de boter. In de eerste divisie staat de kraker tussen koploper Hilversum en nummer twee PingPong Alkmaar op het programma. Inzet: promotie naar de eredivisie.
Team 2 moet zich in de tweede divisie veilig spelen ten koste van Blauw-Wit, terwijl ons eerste damesteam nog in de strijd is voor de tweede plek.
Clubgenoten, kom naar de zaal om onze landelijke teams aan te moedigen! Onze teams kunnen de steun van het thuispubliek goed gebruiken om een puike prestatie neer te zetten.
Wil je liever zelf een balletje slaan tijdens Super Saturday? Dat kan! De Oskamzaal is tijdens Super Saturday open voor clubleden (jeugd en senioren) die zelf willen spelen. De tijden waarop je kunt vrijspelen in de Oskamzaal: Zaterdag 15 april: tussen 13.00 en 19.00 uur
Je bent van harte welkom in ons gezellige Tafeltenniscentrum aan de Vaartweg. Natuurlijk staat zoals altijd het barpersoneel weer voor je klaar met een drankje, borrelhap, of maaltijdschotel.
’s Ochtends vanaf 11 uur komen alle jeugdteams van Hilversum al in actie. Wist je dat alle drie de landelijke jeugdteams van Hilversum nog kans hebben op het kampioenschap in hun klasse? Vind je het leuk om de aankomende talenten aan het werk te zien, dan kun je al vanaf 11 uur in onze zaal terecht.

Het programma landelijke senioren voor 15 april 2023:

Heren, eerste divisie, poule B: HiIversum 1 –  PingPong Alkmaar 1 (aanvang 16.00 uur)
Teamselectie: Elwin Huiden, Arnoud Meijer, Mick de Vette

Dank zij een zwaar bevochten 5-2 uitzege op Tempo Team is het vlaggenschip van Hilversum alleen aan de leiding gekomen in poule B van de eerste divisie. Het was me een kraker van jewelste op paaszaterdag tegen de fanatieke Amsterdammers, die uit waren op revanche voor de 4-3 nederlaag in de heenwedstrijd.
Hilversum was echter van meet af goed bij de les en toonde in deze wedstrijd mentale veerkracht. Maar liefst 5 van de 7 partijen werden in 5 games beslist, waarbij Hilversum 4 keer aan het langste eind trok. Mick en Elwin zagen een sterk optreden in het enkelspel elk beloond met twee mooie overwinningen. Mick en Arnoud wisten in de slotpartij tegen Marco van Elferen en Ilias Faraj na een 2-0 achterstand het dubbelspel nipt over de streep te trekken. En daarmee kwam Hilversum alleen aan de leiding, met één punt voorsprong op PingPong Alkmaar.
Dat belooft wat voor komende zaterdag, als beide rivalen elkaar treffen in het Hilversumse Tafeltenniscentrum, met als inzet de eerste plaats, die recht geeft op promotie naar de eredivisie.  De Alkmaarse kopman Mark Smith leed tot dusverre slechts één nederlaag en ook de ervaren John Scott is een geduchte tegenstander. Alle hens aan dek dus voor Meijer en zijn mannen, die de steun van het thuispubliek goed kunnen gebruiken.

Heren, tweede divisie, poule B: HiIversum 2 – Blauw-Wit 1 (aanvang 16.00 uur)
Teamselectie: Teun Salentijn, Lars Banning, Yoeke Gunsing, Rick Bakker, Daan Bakker

Team 2 heeft nog steeds kansen op handhaving, maar het is nog niet gedaan. Een forse overwinning op de aanstaande degradant Blauw-Wit is noodzakelijk om de voorsprong op de naaste concurrent te vergroten. Teun, Lars en Rick zorgden eerder deze competitie voor een daverende verrassing  door FTTC met 7-3 te verslaan. Vorige week in Franeker was de uitslag precies andersom, waardoor de Friezen de achterstand konden verkleinen van 6 naar 2 punten. Linke soep, omdat FTTC nog een iets gunstiger programma heeft. Anderzijds kan Hilversum het thuisvoordeel benutten. Het zal in beide duels aankomen op mentaliteit en vechtlust. Teun en zijn mannen moeten de komende twee weken alles uit de kast halen om de tweede-divisieplek veilig te stellen.

Dames eerste divisie, poule B: HiIversum 1 – Hutaf 1 (aanvang 16.00 uur)
Teamselectie: Angelique van den Bosch, Rosa Bosselaar, Annerieke Plette, Mirjam Franssen, Aniek Jansen, Nina Romano.

Positief nieuws over dames 1, toen onlangs bekend werd dat het team van coach Bruijn volgend seizoen versterking krijgt met de komst van Fleur Hoogeveen en Priscilla Loesberg. En daarmee kansen ontstaan op promotie naar de eredivisie. Deze competitie is de tweede plek in de incourante 9-kamp van de eerste divisie het hoogst haalbare.
Tegenstander Hutaf heeft een oude bekende in de gelederen. Narda Tiebosch maakte in haar jonge jaren deel uit van het eerste damesteam van Victoria en nam na een tafeltennisloze periode onlangs het bat weer ter hand.