Super Saturday: heren 1 en dames 1 thuis

Na een maand ‘drooglegging’ wordt – tot opluchting van menig pingponger – de landelijke competitie zaterdag 7 maart hervat. En hoe! Voor liefhebbers van tafeltennisspektakel is het nu of nooit! Heren 1 speelt z’n enige thuiswedstrijd van dit seizoen in de eredivisie. Het jeugdige dames 1 speelt thuis de kraker tegen Scylla. Dat wordt smullen op Super Saturday.

Eredivisie A heren: Hilversum 1 – FVT 1

Nooit eerder gebeurd: een Hilversum-speler, die bij de Nederlandse Kampioenschappen senioren goud verovert. Nathan van der Lee stond afgelopen  zondag met zijn dubbelpartner Cosmin Stan in het Theater van de Sport in Zwolle op de hoogste trede van het erepodium. Het veroveren van de nationale dubbelspeltitel was voor de 24-jarige Groninger een nieuw hoogtepunt in zijn carrière. Patrick Oeij en ex-Nederlands kampioen Laurens Tromer werden met 3-2 verslagen.

Van der Lee komt zaterdag opnieuw tegen FVT  in actie. Zijn goede spel op de NK zal hem ongetwijfeld extra zelfvertrouwen hebben gegeven. Ook Gamal de Groot en Merijn de Bruin zijn erop gebrand een goed resultaat neer te zetten tegen de Rotterdamse formatie van Barry Weijers.

Ons eerste boekte tot dusverre een puik resultaat tegen Smash Hattem (3-3). FVT verloor met 5-1 van het team uit Hattem, maar versloeg Scylla met dezelfde cijfers. We verwachten een spannend en attractief duel.

Eredivisie B dames: Hilversum 1 – Scylla 1

De topper tussen Hilversum en Scylla belooft eveneens een sprankelend duel te worden.  Uniek: alle zes de speelsters die in dit duel in actie komen, zijn na twee speelronden nog ongeslagen! Scylla, met kopvrouw Kim Vermaas die een sterk NK speelde, versloeg US en GTTC met 6-0. Hilversum haalde eveneens de maximale score tegen US en Enjoy&Deploy Taverzo.

Hilversum-Scylla wordt een serieuze testcase voor de yougsters van coach Lex Bruijn. Kim Vermaas zal naar verwachting een maatje te groot zijn, maar tegen Marlotte Staps en Marie Depuydt hebben Heleen Hop, Alice Vos en Lisette van Es winstkansen. Inzet is een plek in de eredivisie komend najaar. Zet ‘m op, dames!

Eerste divisie heren: Hilversum 2 – Salamanders 1

Het gepromoveerde team van Den Blanken en Hessing zal z’n handen vol hebben aan het sterke Salamanders 1, dat bovenaan staat in de eredivisie. Met een oude bekende in de gelederen. De Iranees Jamshid Sedigh speelde korte tijd voor Hilversum en heeft door noeste trainingsarbeid zijn oude niveau weer te pakken. Hij is nog ongeslagen in de eerste divisie. Met de routiniers Dennis van Maren en Siem van der Valk wordt het punten sprokkelen voor Hilversum.

Tweede divisie heren: Hilversum 3 – Scylla 4

Veel  jonge spelers komen in actie in dit duel der beloften. Wie heeft de juiste vorm te pakken en wie heeft de meeste mentale veerkracht? Een interessante ontmoeting. Beide teams doen op papier niet veel voor elkaar onder. Hilversum heeft 10 punten in de pocket, Scylla staat op 9. Een bescheiden overwinning moet mogelijk zijn.

Derde divisie: Hilversum 4 – DOV 1

Ook Hilversum 4, 5 en 6 treden zaterdag in het strijdperk. Het wordt dus volle bak. In de poule van Hilversum 4 is het ongekend spannend: 2 punten verschil tussen de nummer 1 (ons vierde) en de nummer 4, SVE. In tegenstelling tot de wedstrijd van het derde heeft dit duel een hoog veteranengehalte. DOV, de nummer twee, is met linkspoot Eric Wijman, Erik Heemskerk en Jelle Rhee niet te onderschatten.  Maar Hilversum heeft Wouter van der Mark. Die kan in een wedstrijd als deze het verschil maken, zodat Hilversum aan kop blijft.

Derde divisie: Hilversum 5 –Avanti 3

Hilversum 5 heeft twee puike overwinningen behaald. Dat smaakt naar meer. Grote vraag: doet eerstedivisionist Martin Groenewold mee in het team van Avanti? Als dat zo is, moet de winst- en verliesrekening worden herzien. De Toekomst is in deze poule de uitgesproken favoriet, maar Hilversum balt prima mee.

Derde divisie: Hilversum 6 – GTTC Groningen 2

Meest opmerkelijke wapenfeit is de rentree van Ilan Meijer na een half jaar blessureleed. Dat gebeurt in het duel met GTTC Groningen 2. In poule D van de derde divisie is slechts een verschil van drie punten tussen de nummer 1 en de nummer 6. Er is dus van alles mogelijk, maar zoals bekend hangt handhaving in sterke mate af van de teamopstelling. Met de routiniers Knecht en Louwen in de gelederen kan Hilversum een karrevracht aan punten binnenslepen. De vraag is hoe vaak deze mastodonten van de tafeltennissport ten tonele verschijnen.

De wedstrijden in Tafeltenniscentrum Hilversum beginnen zaterdag 7 maart om 16 uur.