Super Saturday en vrijspelen op zaterdag 18 maart

De landelijke voorjaarscompetitie is halverwege en voor de Hilversum-teams staat er veel op het spel. Zo draait team 1 mee aan kop in de 1e divisie en is team 2 een klasse lager in degradatiestrijd verwikkeld. Team 3, gepromoveerd vanuit de hoofdklasse en spelend op vrijdagavond, lijkt zich te kunnen handhaven in de 3e divisie. Komende zaterdag 18 maart is het weer Super Saturday in het Hilversumse Tafeltenniscentrum.
Clubgenoten, kom naar de zaal om onze landelijke teams aan te moedigen! Onze teams kunnen de steun van het thuispubliek goed gebruiken om een puike prestatie neer te zetten.

Wil je liever zelf een balletje slaan tijdens Super Saturday? Dat kan! De Oskamzaal is tijdens Super Saturday open voor clubleden (jeugd en senioren) die zelf willen spelen. De tijden waarop je kunt vrijspelen op zaterdag 18 maart in de Oskamzaal: tussen 13.00 en 19.00 uur

Je bent van harte welkom in ons gezellige Tafeltenniscentrum aan de Vaartweg. Natuurlijk staat zoals altijd het barpersoneel weer voor je klaar met een drankje, borrelhap, of maaltijdschotel. ’s Ochtends vanaf 11 uur komen alle jeugdteams van Hilversum al in actie, waarvan de teams 1 t/m 3 eveneens uitkomen in de landelijke competitie. Vind je het leuk om de aankomende talenten aan het werk te zien, dan kun je al vanaf 11 uur in onze zaal terecht.

Het programma landelijke senioren voor 18 maart 2023:

Heren, eerste divisie, poule B: HiIversum 1 –  Ede 1 (aanvang 16.00 uur)
Teamselectie: Elwin Huiden, Arnoud Meijer, Mick de Vette

Team 1 startte de voorjaarscompetitie met een 4-3 overwinning op TTV Ede, waarbij Mick de Vette zijn beide enkelspelen wist te winnen. Samen met Arnoud Meijer trok hij in de slotpartij ook het dubbel naar zich toe. Elwin Huiden stelde met twee verliespartijen teleur.
Hopelijk is Elwin komende zaterdag beter in vorm in de returnwedstrijd tegen het team uit Gelderland. De strijd om het kampioenschap en promotie naar de eredivisie is razend spannend.  Hilversum is gedeeld koploper met Buitenpost. Beide teams hebben 21 punten, terwijl Pingpong Alkmaar met slechts één punt achterstand ook nog volop kans heeft op de titel. Tegenstander Ede staat met 13 punten op een degradatieplek. Als Hilversum z’n ambities kracht wil bijzetten, dient er met minimaal 5-2 gewonnen te worden van deze tegenstander.

Heren, tweede divisie, poule B: HiIversum 2 – Alexandria 2 (aanvang 16.00 uur)
Teamselectie: Teun Salentijn, Lars Banning, Yoeke Gunsing, Rick Bakker, Daan Bakker

Inzet voor team 2 is handhaving in de 2e divisie. Halverwege staat Hilversum op de 5e plek, die degradatie betekent. Gezegd moet worden dat Lars Banning en Daan Bakker deze competitie nog geen potten hebben weten te breken.  Het team is te zeer aangewezen op de prestaties van Teun Salentijn. De mannen moeten tegen Alexandria het slechte resultaat van de laatste uitwedstrijd (8-2 verlies tegen Assen) zien uit te wissen. Alleen een betere tweede seizoenshelft kan redding brengen. Het eerste duel met de Rotterdammers ging met 7-3 verloren. Als Hilversum zich naar een 5-5 weet te knokken komende zaterdag, is dat een flinke mentale oppepper voor de rest van de competitie.

Dames eerste divisie, poule B: HiIversum 1 – Tanaka 1 (aanvang 16.00 uur)
Teamselectie: Angelique van den Bosch, Rosa Bosselaar, Annerieke Plette, Mirjam Franssen, Aniek Jansen, Nina Romano.

Dames 1 is de runner-up in deze speciale eerste divisie poule, die bestaat uit maar liefst 9 teams. Slechts één nederlaag werd er tot nog toe geleden en dat geeft de burger moed. Een heus topduel staat zaterdag op het programma tegen het team van Tanaka, dat fier bovenaan staat. De vrouwen uit Etten-Leur hebben de beste papieren voor promotie naar de eredivisie. Ze hebben twee punten meer dan Hilversum en een wedstrijd minder gespeeld. Een mooie testcase voor onze meiden om te zien of ze de ervaren equipe uit Brabant onder leiding van competitieleider Sophie Dijkers het leven zuur kunnen maken.