Super Saturday en Super Sunday komend weekend

Super Saturday en Super Sunday in één weekend. Zondag 2 februari spelen onze eredivisieteams (zowel heren 1 als dames 1) thuis om 14 uur. Zaterdag 1 februari (aanvang 16 uur) treden de overige vijf landelijke herenteams in de Hilversumse pingpongdôme aan. Heren 1 neemt het op tegen Wijzenbeek Westa. De Limburgers zijn al aan hun derde wedstrijd toe. Ze wonnen met 4-0 van Scyedam en kregen, net als Hilversum, met dezelfde cijfers op hun broek van Enjoy&Deploy Taverzo. Niettemin zijn de gasten in dit duel favoriet voor de overwinning. Dames 1 maakte zaterdag een frisse start in de eredivisie B met een 5-1 uitoverwinning op Scyedam, Komende zaterdag komt voormalige landskampioen Fürst Lybrae uit Heerlen op bezoek. We zijn benieuwd of Hilversum, met nieuwkomer Tanja Helle in de gelederen, er een overwinning uit kan slepen. Makkelijk zal het zeker niet worden.

Zaterdag 1 februari komen de overige landelijke teams in actie. Heren 2 veroverde de titel in de tweede divisie en debuteert zaterdag in de een na hoogste klasse. Handhaving (en wellicht meer) is hier de doelstelling. Dat geldt ook voor heren 3, dat weer gaat strijden voor behoud in de 2e divisie.  Het zal een zware strijd worden, omdat dit team zoals het er naar uitziet niet alle keren compleet kan spelen. Heren 4 miste het kampioenschap in de derde divisie op een haar en lijkt ook nu naast de hoofdprijs te grijpen met een zeer sterk Scylla-team in de rol van favoriet. Heren 5 en 6 werden kampioen in de hoofdklasse en willen alles in het werk stellen om hun landelijke positie in het najaar te consolideren. Dat zal niet eenvoudig worden, zeker niet voor team 6 dat in zeer wisselende opstellingen gaat optreden.

Het eerste jeugdteam van Hilversum, met de kersverse afdelings- en Nederlands kampioen dames C Heleen Hop in de gelederen en clubkampioen Patrik Roest, start zaterdag ook thuis tegen het onbekende Kampenion. Deze wedstrijd begint, net als de overige geplande jeugdwedstrijden om 11.00 uur.