Succesvolle rentree Patrick Oeij

Het eerste herenteam had de uitwedstrijd tegen Wilvo/Bergeik op het programma staan. Hoewel Patrick Oeij nog niet volledig hersteld is van zijn armblessure, was het de gelegenheid om hem weer te laten spelen en dat deed hij met verve. Met 4 overwinningen had hij een groot aandeel in de 8-2 overwinning.

In zijn eerste wedstrijd speelde hij tegen Pascal van Gemert, 2 plaatsen hoger op de nationale ranglijst dan Patrick.  Patrick begon sterk aan de wedstrijd met winst in de eerste game, maar liet de tweede game lopen. Daarna was Patrick te sterk voor Pascal. Tegen Marco Bottram, ook niet de eerste de beste, liet Patrick zijn klasse zien: met 4, 7 en 6 punten tegen kwam de overwinning geen seconde in gevaar en in zijn laatste enkel was Patrick te sterk voor Peter Huybregts. Samen met Martin Khatchanov won hij het dubbel. Daar waren wel 5 games voor nodig.

Martin Khatchanov had alleen enige tegenstand van Pascal van Gemert, die hem twee games afsnoepte. In de andere twee wedstrijden kwam hij geen moment in gevaar.

Een grote rol was ook weggelegd voor invaller Marcel Hofman. Marcel heeft lang geen competitie gespeeld, maar traint al jaren trouw met de selectie mee. Met een sterke service en verrassende spinballen wist hij alle drie de spelers tot wanhoop te drijven. Met name Peter Huybregts had geen grip op de opportunistische manier van serveren van Marcel. Wat restte was een klassieke ‘service-eerste bal’ wedstrijd die knap in het voordeel van Marcel viel.

Coach Bert Olofsen constateerde tot z’n tevredenheid dat Patrick Oeij weer op de weg terug is. Na afloop van de wedstrijd had hij relatief weinig pijn. ,,Patrick is als speler en als mens een belangrijke speler binnen het team.” Met deze overwinning is het gat met de nummer 2  groot en kan het team zich opmaken voor het kampioenschap.

Invaller Marcel Hofman verloor van Pascal van Gemert (foto), maar won van Peter Huybregts.