Succesvolle Mini- en Midimeerkampen in Nieuwegein

Afgelopen zondag waren de Mini- en Midi meerkampen bij TTVN Nieuwegein, een toernooi voor echte beginners en spelers die in de lagere afdelingsklasse spelen. Mede dankzij de 11 deelnemers van Hilversum was het toernooi zeer goed bezet met 106 deelnemers totaal. Gelukkig heeft TTVN een grote zaal met grote tribune met genoeg plek. De jongere spelers, de mini’s speelden in poules van 8 personen op één tafel best of three in verband met de tijd. De oudere spelers, de midi’s speelden in poules van 6, wel best of five.

Sarthak en Srujan die in het najaar nog “slechts” derde klasse in de competitie speelden, mochten daarom nog net meedoen. Zij speelden in de hoogste midi poule, en ondanks dat de tegenstanders het soms nog wat games wegsnoepten, verdeelden zij de prijzen, met Srujan als eerste en Sarthak als tweede. Ook Florian deed mee in de hoogste poule, hij speelde een aantal goede wedstrijden maar kwam niet tot de prijzen.

Nirvaan speelde in de tweede midi-poule, waar de bal op tafel houden en de tegenstander de fouten laten maken goed lukte. Alleen één speler van SVE bleek te sterk wat resulteerde in een tweede prijs. Voor Koen was dit zijn tweede toernooi, en hij speelde netjes, liet zien dat hij de forehand topspin ook kan gebruiken in wedstrijden. Hij eindigde net buiten de prijzen.

Bij de mini’s speelde Gijs in de hoogste poule. Hij liet de meeste wedstrijden goed spel zien, maar wanneer het spannend werd, kwam de verkramping op zijn arm en gingen partijen net verloren. In de tweede poule werd Bouke tweede. Hij moest alleen zijn meerdere erkennen tegen een speler van The Victory. Verder lieten Milan in poule 5 en Soham in poule 6 met een eerste prijs zien dat zij volgende keer een niveautje hoger mogen proberen. Yinbo en Maaike eindigden buiten de prijzen.

Met een minimale uitloop werd de prijsuitreiking na zo’n drukke dag gehouden. Al met al een geslaagd toernooi dankzij de organisatie van Patrick, Ralph op de achtergrond en de vrijwilligers van TTVN. De volgende mini en midi meerkampen zijn op 18 mei bij WIK Kockengen.