Successen voor Hilversum-jeugd tijdens Nederlandse Jeugdkampioenschappen

Bij de Nederlandse Jeugdkampioenschappen die afgelopen weekend in Baarn werd gehouden, waren er diverse successen voor spelers van onze vereniging. Zo werd Kevin Ahlers Nederlands kampioen in de klasse Onder 15. Hij won in de finale eenvoudig met 3-0 van Anson Chen. Deze verrassende finalist schakelde in de halve finale de als eerste geplaatste Yunah Ritzerveld uit. De ontmoeting tussen Kevin en Yunah waar met spanning naar werd uitgekeken, bleef dus uit. Kevin (op de foto rechts op het podium) werd niet alleen Nederlands kampioen in het enkelspel, maar ook in het dubbel samen met Riku Takeshita.

In de klasse onder 23 werd Mark Hänkel overtuigend kampioen. Mark had in deze niet al te sterk bezette klasse weinig tegenstand te dulden. Dat de Onder17 klasse wel een kwalitatief goed deelnemersveld had, ondervond Teun Salentijn. Na in de kwartfinale afgerekend te hebben met Sam Groenewoud (VTV), was hij in de halve finale niet opgewassen tegen Brent Ronde (3-0). In het dubbelspel kwam Teun wel op het erepodium. Met Niek Esselink werd hij tweede in de O17. Ivan Kahn en Brent Ronde waren zoals verwacht een maatje te groot in de finale.

Bij de meisjes O15 werd de als eerste geplaatste Marlieke de Gier in de halve finale uitgeschakeld door Floortje Gerritsen. Marlieke en Floortje behaalden samen wel de NK-titel in het dubbelspel. Bij de meisjes O19 stonden twee Hilversum-leden in de finale van het dubbelspel. Tanya Misconi werd met Xijing Zhang kampioen in deze klasse door te winnen van Anouk van den Boom en Robin Klomp.

Een dag eerder zorgde jeugdlid Luca Owen voor een mooie prestatie door bij de NJK B tweede te worden. Tegen de als eerste geplaatste Gerian van Roekel kon hij een matchpoint niet verzilveren. Desondanks mocht Luca de volgende dag meedoen aan de NJK A om zo ervaring op te doen tegen de sterkste spelers in zijn leeftijdsklasse.

Luca met coach Hans den Blanken.