Strijd om landstitel bij TTV Hilversum live te volgen op YouTube!

Zoals eerder gemeld, vindt er toch nog een strijd om het landskampioenschap plaats bij de heren in de eredivisie. TTV Hilversum treedt op 13 mei (Hemelvaartdag) en vrijdag 14 mei op als gastheer. Helaas mag er geen publiek aanwezig zijn bij dit evenement. Tafeltennisliefhebbers kunnen de wedstrijden echter live volgen op het YouTubekanaal van de NTTB.

Behalve de mannen van TTV Hilversum nemen nog 5 clubs deel aan de finale: Hercules (Terborg), Klimaatgroep Stars (Middelstum), Salamanders (Wateringen), deBoer Taverzo (Zoetermeer) en Combilo TOGB (Berkel en Rodenrijs).

Bij het evenement wordt het ETTU-systeem gehanteerd. Dit betekent dat het team dat 3 partijen wint, matchwinnaar is. Dit geldt zowel voor de poules als de finale. Taverzo en Hilversum zijn, op basis van rating, eerste en tweede geplaatst, zij kunnen dus niet tegen elkaar uitkomen in de poule. Hercules en TOGB staan als derde en vierde gerangschikt, Klimaatgroep Stars en Salamanders vijfde en zesde.

De nummers 1 en 2 van elke poule spelen op vrijdag 14 mei de halve finale. De winnaars daarvan komen uit in de finale.