Sterkste bezetting ooit bij Afdelingskampioenschappen jeugd

De komende twee weekenden staan traditiegetrouw weer in het teken van de Afdelingkampioenschappen.  TTV Hilversum is dit jaar voor de tiende keer gastheer van de AK.

Komende zaterdag, 9 januari, barst om 9 uur de titelstrijd los. Het toernooi begint met de lagere jeugdklassen. De hogere jeugd komt een week later, op 16 januari in actie. In totaal zijn er dit jaar 166 deelnemers bij de jeugd van 18 verschillende verenigingen. Bijzonder is dat Hilversum, dat organisator is van de AK, een record aantal van 41 inschrijvingen heeft bij de jeugd. Nooit eerder in de historie waren er zoveel deelnemers van één vereniging. Het totaal aantal deelnemers bij de jeugd ligt echter een stuk lager dan de afgelopen jaren. Een van de oorzaken voor de verminderde belangstelling is dat enkele clubs een eigen, concurrerend toernooi organiseren tijdens de AK. Hilversum betreurt dit en heeft de kwestie inmiddels bij de Afdeling Midden onder de aandacht gebracht.

Kwantitatief mag het dan geen topjaar zijn, de AK jeugd kent wel de sterkste bezetting ooit. Diverse jeugdspelers die in de landelijke seniorencompetitie uitkomen, hebben zich ingeschreven bij zowel de jeugd als de senioren. De 16-jarige Max koopman (Hilversum) staat dit jaar als eerste geplaatst. Hij moet onder andere  afrekenen met de talentvolle Elwin Huiden (2), die uitkomt voor SVE. Willem Bakers (VTV) staat derde op de plaatsingslijst, gevolgd door Patrick Nieuwendijk (TTVN) en Heleen Hop (Hilversum). Pas op de 6e plek staat titelverdediger Patrik Roest (Hilversum).

In de hoogste dubbelklasse zijn Elwin Huiden en Sander van Buul (SVE/Hilversum) als eerste geplaatst. Patrik Roest en Heleen Hop (Hilversum) staan tweede op de lijst. De afdelingskampioenschappen beginnen op beide dagen om 9 uur met de dubbels. De finales zijn aan het eind van de middag gepland. Publiek is op beide dagen van harte welkom om de jeugd aan te moedigen.

Tafeltenniscentrum, Vaartweg 63, Hilversum. Gratis toegang op beide dagen.

AK Hogere Jeugd 2015, prijswinnaars hogere jeugdAK Hogere Jeugd 2015, Patrik en Heleen

De prijswinnaars van de afdelingskampioenschappen vorig jaar. Rechts de huidige kampioenen Heleen Hop en Patrik Roest.