SKF-dames overrompelen Hilversumse tieners

Ons eredivisie damesteam kon zaterdag in de uitwedstrijd tegen SKF niet voor een stunt zorgen. Tegen het team uit Veenendaal werd een 5-1 nederlaag geleden.

SKF ging afgelopen zaterdag flitsend van start. Voordat de jonkies goed en wel beseften dat de wedstrijd begonnen was, stond het al 3-0 voor de Veenendalers. Kim Hergelink had niets in te brengen tegen Carla Nouwen, Sharon Janssen kon alleen de eerste game Jasminka Oeij wat tegenstand bieden (14-12) en toen Heleen Hop net iets begon te snappen van de service van Brenda Vonk was de partij afgelopen. Het was wel een wedstrijd met twee gezichten, want na de pauze was er wel sprake van echte strijd. Nog niet zo in de wedstrijd van Janssen tegen Nouwen, hoewel Janssen knap een game wist te winnen van de Veenendaalse kopvrouw, maar wel in de twee laatste partijen. Hergelink speelde misschien wel haar beste wedstrijd van het seizoen tegen Vonk. Na een 2-0 achterstand in games vocht de youngster zich terug in de wedstrijd door goed gebruik te maken van haar soms fenomenale backhand. Helaas moest Hergelink zich met het kleinst mogelijke verschil in de vijfde game gewonnen geven (11-9). Vervolgens opnieuw een vijfsetter, waarbij Heleen Hop steeds de overhand had, behalve in de tweede game. Twee matchpoints in game 4 waren niet aan de Hilversumse besteed, maar zij liet zich daardoor gelukkig niet van de wijs brengen. Met een 8-11 in de beslissende game haalde zij voor Hilversum het verdiende punt binnen. De volgende wedstrijd spelen de dames op 25 maart. Dan ontmoeten zij aan de Vaartweg in de voorlaatste competitiewedstrijd hekkensluiter Scyedam.