Schrijf je in voor de WK WUTTO Standard Bats

Op zaterdag 30 december wordt het vanaf 10.00 uur weer gezellig druk in ons centrum. Het 16e WUTTO Wereldkampioenschap Standard Bats wordt gehouden met categorieën voor iedereen, jong en oud, man en vrouw, (heel) sterk en beginners… En je hoort een ouderwets getik, want er wordt met plankjes gespeeld.

Het is dus een zogenaamd hardbat-toernooi waarbij de bats op de tafels aanwezig zijn. Overdag wordt er met plankjes met noppen gespeeld, terwijl het schuurpapiertoernooi ’s avonds is gereserveerd voor de beroemde blauwe schuurpapierbats. Dit is een unicum, want niet eerder werd er op het WUTTO WK met dit bat gespeeld.

Iedereen kan meedoen, want er is altijd wel een klasse die bij jouw niveau past! Je kunt op een WUTTO-toernooi altijd heel veel partijen spelen. Bovendien mag je voor de prijs van één gratis in meer klassen meedoen. Het inschrijfgeld enkelspel bedraagt 10 euro (7,50 voor ‘Hilversumse’ spelers) en 7 euro voor jeugdspelers (5 euro voor eigen spelers). Er kan ook gedubbeld worden. Met korting betalen de senioren 4 euro p.p. en de jeugd 3 euro.

Het toernooi wordt gespeeld tussen 10 en 18 uur; ’s avonds is het schuurpapiertoernooi.

Wil je direct inschrijven? Mail dan naar info@wutto.org en je krijgt per omgaande antwoord. Je mag me ook altijd bellen als je meer wilt weten: 06-83972967.

Dit zijn de klassen waarin gespeeld wordt:

WK Super (open klasse) / middag

WK dames  / middag (tenminste 8 speelsters)

WK A (hoofdklasse en hoger; hierin komen ook de spelers die de eerste ronde Super niet overleven)

WK B (1e/2e klas)

WK C (3e/4e klas)

WK D (5e en 6e klas)

WK jeugd (onder 18)

Dubbelspel A

Dubbelspel B

BELANGRIJKSTE WUTTO-REGELS

1. Voordat het toernooi van start gaat, worden de bats door de organisatie op de tafels klaargelegd.
    2. De bats blijven tijdens het gehele toernooi op dezelfde kant van dezelfde tafel.
    3. Er worden games gespeeld tot 11 met 2 punten verschil.
    4. Er kan gekozen worden tussen 2, 3 of 5 winstgames.
    5. Tijdens het schuurpapiertoernooi worden er games tot 15 gespeeld. Het ‘dubbelpunt’ wordt toegestaan, maar dit mag niet leiden tot een beslissing in de game of wedstrijd. ‘Sudden death’ bij 14-14.

FAVORIETEN

In de hoogste klassen verdedigen Martin Groenewold en Ruby Tangerman hun in 2016 veroverde titel. De concurrentie is groot. Vanuit ZWEDEN zullen John Nilsson (halve finalist in 2016) en diens 20-jarige landgenoot Anton Andersson alles op alles zetten om de bokaal mee naar huis te nemen.
Een zeker zo grote kanshebber, uit DUITSLAND, is Michel Hinricher, de verliezend finalist in 2016. Vanuit eigen land komt de concurrentie onder meer van Reginald Kraaijenbrink en (Hilversummer) Arnoud Meijer.
Maar het grootste gevaar voor Groenewold komt toch uit ENGELAND. De drievoudige winnaar Chris Doran is letterlijk en figuurlijk grote man van de WUTTO WK’s. Hij heeft echter clubverplichtingen en het is daarom niet zeker dat hij van de partij kan zijn.
Voor Ruby Tangerman is vooralsnog Annemarie Zijnstra (drievoudig wereldkampioene) haar grootste concurrente.

INSCHRIJVEN / CONTACT
E: info@wutto.org