Sarthak, Nirvaan en Laurens in de prijzen bij Mini- en Midimeerkampen

Afgelopen weekend stonden er diverse toernooien op het programma. Voor de beginnende jeugd waren er minimeerkampen bij SVO in De Meern. In een warme zaal werd er gespeeld, onder leiding van toernooileiders Ralph en Patrick. Dit toernooi is opgesplitst in de mini’s en midi’s, waarbij de mini’s de jongste jeugd, tot ongeveer 12 jaar oud zijn, en de midi’s de iets oudere jeugd (of sterke spelers). Gegeven dat dit toernooi zo kort na de vakantie viel, was Hilversum met 8 deelnemers keurig vertegenwoordigd.

Bij de midi’s lieten Damian, Sarthak en Srujan zien dat ze in de hoogste poule thuis hoorden. Hier liet iedereen, inclusief de tegenstanders, mooi spel zien. Hier ging Sarthak met de tweede prijs naar huis. Jonah, die voor het eerst sinds zijn vakantie weer tafeltenniste, bleef in de op een na hoogste poule steken op 1 winstpartij. Bij de mini’s pakte Nirvaan in de hoogste poule de eerste prijs. In de poule daaronder kwam Skyler niet tot winnen. Wel speelde hij de allerlaatste wedstrijd van het gehele toernooi, wat hun wat publiek opleverde.

In de derde poule waren Laurens en Yinbo ingedeeld. Na flink rekenen omdat 3 spelers evenveel punten hadden, leek Laurens net buiten het podium te vallen. Vervolgens werd er geconstateerd dat er één wedstrijd verkeerd was opgeschreven. Vervolgens hadden 3 andere spelers evenveel punten, dus de berekening kon opnieuw. Uiteindelijk bleek dat Laurens toch bovenaan kwam. Dit geeft maar aan dat je de stand altijd moet controleren.

Elk jaar zijn er 6 van deze beginners toernooien. De volgende editie is op 8 oktober, en wij zijn als TTV Hilversum zelf gastheer.