Ruim 400 inschrijvingen voor Afdelingskampioenschappen

De Afdelingskampioenschappen tafeltennis in Hilversum kunnen zich in grote belangstelling verheugen. Waren er vorig jaar in totaal 367 aanmeldingen, dit jaar hebben zich maar liefst 413 tafeltennissers uit de Afdeling Midden ingeschreven. 21 verenigingen schreven in totaal 226 jeugdleden in: 105 deelnemers in de hogere klassen (zaterdag 12 januari), 111 in de lagere klassen (19 januari). In beide categorieën meer dan vorig jaar. Ook bij de senioren zijn er meer inschrijvingen. Het aantal deelnemers in de hogere klassen (zondag 13 januari) is weliswaar wat lager dan vorig jaar (78), bij de lagere senioren (zondag 20 januari) is sprake van een forse toename. Waar het aantal deelnemers vorig jaar bleef steken op 85, zijn er nu 110 aanmeldingen.

Alles bij elkaar levert de AK 2013 het één na hoogste aantal inschrijvingen op sinds de AK in Hilversum worden gehouden. De toernooicommissie is dan ook dik tevreden. De meeste indelingen zijn inmiddels in concept klaar en zullen binnenkort naar de deelnemers en verenigingen worden gestuurd. Bijzonder is dat de AK van de afdeling Midden als enige van de acht NTTB-districten in een verenigingsaccommodatie kunnen worden gehouden. TTV Hilversum heeft in twee speelzalen in totaal 22 tafels ter beschikking. Verdeeld over 4 toernooidagen worden er in totaal zo’n 1500 tafeltenniswedstrijden afgewerkt.

Zo’n 30 vrijwilligers van TTV Hilversum bieden de helpende hand om het evenement succesvol te laten verlopen.