Rebellen van Poker Face houden reunie

Oude tijden herleven in het eerste weekend van april. Ex-leden van het roemruchte Poker Face komen bij elkaar voor een reunie. Het vroegere vrijbuitersgilde zal nostalgische herinneringen ophalen aan ‘die goeie ouwe tijd’. Ongetwijfeld zullen er vele anekdotes te horen zijn.

Voor wie het allemaal niet meer weet of te laat geboren werd: Poker Face werd opgericht op 23 oktober 1981 (bij Bob Meewis thuis). Het was een ultieme daad van verzet na het royeren van 3 leden van Quick: André Louwen, Marcel Veerman en Kees Poortenaar. Een leegstaand, muffig noodlokaal van een school op de Kolhornseweg werd verbouwd tot eigen clubhuis. Waar alles kon en mocht. Waar de nachten lang en luidruchtig waren. Maar dat was geen probleem in de ‘hut op de hei’. Tweede-divisiespelers, die met Poker Face 1 moesten beginnen in de 5e klas. Zeven keer op rij promoveerden ze, een unicum in de historie. Waar landelijk tafeltennis op zaterdag één groot feest was. Met bieren, baco’s en boerenkool. Waar binnen werd gerookt en de barbecue gestookt, totdat rookwolken het landelijke tafeltennis vrijwel onmogelijk maakte. Waar scheidsrechters en tegenstanders tot wanhoop werden gedreven. En waar de rebellenclub een lange neus trok naar de bobo’s van Quick, die hun plezier tot op het bot hadden vergald. Het was een hechte vriendenclub. De leden gingen weekendjes uit, hadden een vriendschapsband met UBTV en Victoria. De jaarlijkse Fietsenrally en het Irritatietoernooi (waarbij de deur van het clubhuis pas ver na aanvangstijd open ging en deelnemers tot die tijd buiten stonden te wachten), waren jaarlijkse hoogtepunten voor Louwen, Veerman en trawanten. Na ruim 15 jaar kwam er een eind aan de meest spraakmakende episode uit de Gooise tafeltennishistorie.

Op 5, 6, 7 april is er op camping de Woensberg in Huizen een reunie voor oud-leden, donateurs, sympathisanten, e.d. Meer informatie en aanmelding bij Bob Meewis: tel: 06-17014699. Het is ook mogelijk om alleen de zaterdagmiddag en -avond komen, met BBQ, drank, quiz  en foto’s.